9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom2

Mac wil niet meer aan

Mijn dual G4 (groen) wil niet meer aan. Ik druk op de aanknop voor op de mac, waarbij het lichtje achter de knop brandt, maar vervolgens na het loslaten meteen weer uitgaat. de mac start niet op. heb al geprobeerd knop ingedrukt te houden, stekkers een voor een in en uit en een geheugenmodule eruitgehaald.

misschien mijn fout: gisteravond iets te ongeduldig uitgezet. wilde em uitzetten maar klikte toen per ongeluk sluimer aan. toen de mac in sluimerstand was heb ik de stroom eraf gegooid, ik weet t dom, maar ik dacht dat ze dat toch wel moesten kunnen hebben.

Oplossing iemand?

Bijdrager
    Jaffster

probeer de standaard dingen eens….

*) alle overbodige troep los.
    *) PRAM resetten.
    *) PMU resetten (wel uitkijken hiermee)

succes

Jaffster

Bijdrager
    Tom2

PRAM resetten zou ik graag doen, maar dat punt bereik ik nog niet eens. het lichtje gaat aan, het lichtje gaat weer uit, de mac doet helemaal niets meer

hoe reset ik de PMU?

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Je voeding is denk ik stuk…
    Open de kast en ga op zoek naar een klein (rood) knopje op het moederbord… Das de barracuda-reset, moet je ook indrukken als je bijv. extra geheugen hebt ge├»nstalleerd (hoeft niet perse maar dan reset ie ff).

Trouwens, als je kast groen / blauw is, dan is het een G3… Als je een G4 upgrade kaart hebt zou die ook gesneuveld kunnen zijn natuurlijk.

Bijdrager
    Tom2

hmm, ok ga ik ff zoeken, dank. nee, tis een g4, ik bedoel met groen dat t een voorloper is van die zilverkleurige (hij is een beetje donkergroenig, die g3 is blue&white;-)

Bijdrager
    Tom2

oh, en die barracuda reset moet zeker met de stroom erop, of niet?

Bijdrager
    iJet

Ik heb net mijn Quad G5 weggebracht naar de Apple-dokter vanwege hetzelfde probleem, plus het feit dat hij erg hard blies. Het bleek een kapotte processor te zijn… Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ‘ie daarvan niet aanging, maar hij gaf net als bij jou het lampje als je de knop indrukte, waarna hij meteen weer uitging. Na een paar keer drukken ging ‘ie vaak wel weer aan.

Bijdrager
    Powerrrr….

Grote kans dat de battery van het moederboard leeg is (bios).
    Meestal houden die het zo’n 5 jaar vol.

Even vervangen, en grote kans dat ie het weer doet.

BTW: mijn G3 imac had precies zo’n probleem als de poster.

Succes….

Bijdrager
    All-Father
    ”Tom2″

oh, en die barracuda reset moet zeker met de stroom erop, of niet?

Nee, stroom eraf, knopje indrukken, 10 seconden wachten, stroom er weer op en mac aanzetten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.