-
Q:
Mac wil niet meer aan
Mijn dual G4 (groen) wil niet meer aan. Ik druk op de aanknop voor op de mac, waarbij het lichtje achter de knop brandt, maar vervolgens na het loslaten meteen weer uitgaat. de mac start niet op. heb al geprobeerd knop ingedrukt te houden, stekkers een voor een in en uit en een geheugenmodule eruitgehaald.
misschien mijn fout: gisteravond iets te ongeduldig uitgezet. wilde em uitzetten maar klikte toen per ongeluk sluimer aan. toen de mac in sluimerstand was heb ik de stroom eraf gegooid, ik weet t dom, maar ik dacht dat ze dat toch wel moesten kunnen hebben.
Oplossing iemand?
Je voeding is denk ik stuk…
Open de kast en ga op zoek naar een klein (rood) knopje op het moederbord… Das de barracuda-reset, moet je ook indrukken als je bijv. extra geheugen hebt geïnstalleerd (hoeft niet perse maar dan reset ie ff).Trouwens, als je kast groen / blauw is, dan is het een G3… Als je een G4 upgrade kaart hebt zou die ook gesneuveld kunnen zijn natuurlijk.
Ik heb net mijn Quad G5 weggebracht naar de Apple-dokter vanwege hetzelfde probleem, plus het feit dat hij erg hard blies. Het bleek een kapotte processor te zijn… Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ‘ie daarvan niet aanging, maar hij gaf net als bij jou het lampje als je de knop indrukte, waarna hij meteen weer uitging. Na een paar keer drukken ging ‘ie vaak wel weer aan.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.