9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Mac – Wat liever: Full screen vensters of 'maximize all thats needed'

Hey guys!

Het is een beetje een poll, maar ook een beetje een onderzoek om misschien wat gedachtegangen -> Inspiratie te ontdekken.

Mijn vraag is namelijk: Wat hebben jullie liever Full screen vensters (Zoals op Windows7+, dat wanneer je een venster tot de rand aan toe sleept, hij maximaliseert over je scherm, of exact de helft) of ‘maximize all thats needed’, dat is wanneer je op het groene +’je klikt op een venster en hij maximaliseert tot alles wat ‘nodig’ is.

Dat eerste kan eenvoudig worden gedaan met -> http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/ (In mijn ogen de simpelste en meest effectieve hiervoor)
    Dat andere (maximize to all thats needed) is simpelweg Mac zelf, uiteraard.

Wat is jullie mening hierover?

Bijdrager
    Rickje

Geen van beide.

Ik wil gewoon me vensters zelf ordenen en half over elkaar zetten zoals ik het zelf wil.
    Als ik fullscreen wil ga ik wel op een iPad single-tasken.

Dat hele fullscreen gedoe vind ik het grootste deel van de tijd maar irritant en ik vind het de ‘windows’ manier van werken.

Maar, als ik mag kiezen, dan die 50/50 verdeling.

Bijdrager
    Mars

Meerdere bureaubladen. Op blad 1: safari en mail, size as needed of wat ik zelf wil lekker over elkaar. Op blad 2 itunes: ful screen. Op blad 3 iphoto full screen. Dus van alles wat.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik gebruik liever mijn hele scherm voor alles.

Dus alle vensters Full Screen in Mountain Lion. Ik ben helemaal gewend om te swipen tussen apps en dat werkt prima. Uitzondering is wel iPhoto, ik kan niet zonder navigatiekolom die verdwenen is in Full Screen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben nog echt een ‘ouderwetse’ Mac-gebruiker.
    Fijn zelf mijn schermen rangschikken dus.

Bijdrager
    mfduffel

Liever zelf m’n schermen rangschikken: een “fullscreen” internetexplorer, excel of mail op 27″ vind ik overbodig, kan die plaats beter voor iets anders gebruiken.
    VMware fusion zet ik altijd op een ander bureaublad en alleen m’n foto’s in photoshop of aperture heb ik graag fullscreen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Alles full.

Bijdrager
    iep

Fullscreen is handig op kleine schermen zoals het 13″ scherm op de MBA/MBP maar voor de rest werk ik liever met losse schermen die ik zelf een bepaalde grootte geef. De zoom functie levert vaak een te groot venster op. Het naast elkaar zetten zoals Windows 7 dat kan is in beperkte mate handig: bijv. wanneer je documentatie ergens naast neer wil zetten (hoewel ik dan ook vaak verkies om het scherm de juiste grootte te geven en het er los naast neer te zetten). Uitlijning gaat lang niet altijd goed met al die automatische tools waardoor velen het liever zelf willen doen.

Bijdrager
    Yggdrasil
    SunKeeper op 02 april 2013

Uitzondering is wel iPhoto, ik kan niet zonder navigatiekolom die verdwenen is in Full Screen.

Kun je die navigatiekolom niet tevoorschijn halen? Bij Aperture kun je die ook middels een ‘slotje’ vastzetten op je volledige scherm-modus.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.