17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    saway

Mac voldoet niet aan systeem eisen. Harde schijf eraan koppelen?

hallo,

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Ik speel al een tijd het spel World of warcraft of mijn mac 10.6.8.
    Processor 2.4 GHZ Intel Core 2 duo
    memory 1GB 800 MHz DDR2 SDRAM
    ATI Radeon HD 2400

Op zich verloopt het spel wel soepel, ik heb alle settings wel op laag staan.

Nou komt er deze week een uitbreiding van het spel.
    Mij was eerder verteld dat ik extra geheugen in de Mac moest plaatsen om deze uitbreiding te kunnen installeren.
    Maar op de website van WoW geven ze oa het volgende aan als minimale systeemeis:

Mac® OS X 10.7.x (latest version)
    Intel® Core 2 Duo
    NVIDIA® GeForce® 8600M GT or ATI Radeon™ HD 2600 or better
    25 GB available hard drive space
    2 GB system RAM

Ik heb weinig verstand van computers maar zie ook dat dit meer is dan een kwestie van 4gb geheugen erbij kopen.

Nou vraag ik me af of het mogelijk is om het spel op een externe harde schijf te downloaden en het van daaraf ook te spelen?
    Of zit ik toch vast aan de systeemeisen en moet ik gaan sparen voor een nieuwe mac?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Dat zal niet gaan helpen…. Je kan het spel toch nu spelen zonder die uitbreiding? Ik zou het zo laten en als je later een nieuwe Mac koopt, kan je het spel met deze en latere uitbreidingen wél spelen.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Jouw iMac voldoet op 2 punten niet aan de minimum eisen: geheugen en OS.

Hoe kom je dan in godsnaam op het idee dat een externe schijf de oplossing is? Leg me dat eens uit!

Dit moet je dus doen:
    * 4GB geheugen kopen (2 x 2GB SO-DIMM 800 MHz, PC2 6400), kosten ongeveer 80 euro;
    * Mountain Lion kopen (via de Mac App Store), kosten bijna 16 euro.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Allemaal geldklopperij van Apple want de Windows versie draait gewoon onder XP dus waarom mag die Mac versie dan niet gewoon onder L of SL draaien?

Bijdrager
    saway

Wil dat best uitleggen .
    Ik heb er niet veel verstand van en ben vanmiddag Google opgegaan nadat ik had gelezen dat ik er met alleen wat extra geheugen niet zou komen.

Daar kwam ik berichten tegen dat WoW ook werkt vanaf een externe harde schijf.
    Ik kwam er niet uit of dat puur was om ruimte op interne harde schijf vrij te houden of omdat hun systemen ook niet aan de vereisten voldeden.

Zie nu inderdaad ook staan dat het Windows ook op XP terwijl dat toch een “oude” OS is.

Bedankt voor de antwoorden.
    Ik ga morgen dan toch het geheugen kopen zoals ik al van plan was en Lion installeren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Daar kwam ik berichten tegen dat WoW ook werkt vanaf een externe harde schijf.

Dat geldt wel voor meer programma’s, maar je systeem staat op je interne en daar wordt naar gekeken tijdens het installeren.

Moderator
    Strifer

Het heeft geen zin om WoW op een externe schijf te installeren, dat maakt het doorgaans alleen maar langzamer. Gewoon lekker op je interne harde schijf laten staan.

Een externe harde schijf geeft je computer meer opslagruimte om bestanden te kunnen opslaan, zoals foto’s, muziek en documenten.
    Extra werkgeheugen geeft je computer meer rekenkracht om mee te rekenen

Geheugen erbij en Lion zullen je verder helpen, hopelijk. Rustig aan met de add-ons, dan loopt WoW een stuk lekkerder.

Bijdrager
    intense megavis

Videokaart voldoet ook niet?

ATI Radeon HD 2400 vs. ATI Radeon HD 2600 or better.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zal eens wat anders vragen: heb je sinds 28 augustus WoW gespeeld? (Oftewel: als je het spel start, staat er dan linksonder bij het inlogscherm dat je versie 5.0.5 hebt?)

Zo ja, dan heb je niks extra’s nodig: het enige dat Mists of Pandaria toevoegt is nieuwe zone’s e.d., maar het eigenlijke spel dat je nu op je computer hebt staan heeft al de systeemeisen die je noemt, terwijl het blijkbaar wel werkt op jouw computer. (Het is misschien wel een goed idee om meer RAM in je computer te doen.)

Bijdrager
    saway

Ja het is versie 5.0.5. Het installeren een week of twee ging zonder problemen en vrij snel.
    Maar heb nu vrij veel last van lag en disconnect wanneer ik in zones ben waar veel spelers zijn.

Goed ik ga zo dan toch alleen het extra geheugen kopen en MoP bestellen.
    Mocht het dan toch niet willen installeren dan zal ik Lion ook installeren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Meer RAM-geheugen zal denk ik de beste investering zijn (afgezien van een nieuwe computer, maar dat is ietsje duurder :)) en met een beetje geluk helpt dat ook de problemen die je noemt te verlichten.

Er is wel één heel eenvoudige en goedkope oplossing daarvoor: ga vooral naar zones waar weinig mensen zijn, of vermijd waar mogelijk delen van de wereld waar er wel veel lopen (ga dus b.v. in Ironforge naar de AH in plaats van in Stormwind, of als je in Stormwind moet zijn, ga dan bijvoorbeeld bij de kathedraal staan en niet bij de bank of SI:7). Wat ook kan werken is zo gaan staan dat je geen wijdse blik hebt maar je scherm gevuld wordt met dingen die dichtbij zijn — bijvoorbeeld binnenshuis, of op een plein met je camera naar een muur gericht — en zorgen dat je weinig andere spelers in beeld hebt.

Bijdrager
    saway

2×2 Gb geheugen geinstalleerd.
    Spel loopt soepel tot ik een hc instance inga. Fps dropt dan naar 12.

Ligt dit aan de video kaart of toch het OS?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Alleen heroics of elke instance? Het eerste zou wel heel vreemd zijn, het tweede iets minder maar ook opmerkelijk: meestal heb je in een instance betere FPS omdat er minder spelers en NPCs in de buurt zijn.

Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen dat het aan je videokaart ligt … Maar wat je nog zou kunnen proberen is WoW opschonen, dat schijnt ook te helpen. De WoW Launcher doet dit eens in de zoveel tijd, maar je kunt ook met de hand allerlei caches e.d. legen, wat volgens iemand in m’n gilde een groot verschil maakte voor de FPS op z’n iMac van een paar jaar geleden (hij deed het om een andere reden, namelijk dat hij sinds patch 5.0.4 niet meer in kon loggen op één van z’n karakters, maar een bijkomstigheid was schijnbaar FPS-winst). Het gaat hier om meerdere cache-mappen, maar welke precies weet ik ook niet, daarvoor zou je een beetje moeten zoeken op het Internet. Wel loop je daarmee het risico bewaarde data van bijvoorbeeld addons kwijt te raken (dingen als de prijsgeschiedenis van de AH en zo, als je addons als Auctioneer gebruikt).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De FPS performance ligt altijd aan de kaart. Je hebt grote kans dat jou kaart net niet voldoet voor het zwaardere werk.
    Vergelijk hier de specificaties van jou kaart, en van de Radeon kaart die minimaal gevraagd wordt voor WoW.
    De belangrijkste verschillen zijn (met tussen haakjes jou kaart):

Aantal transistors: 390 milj. (180)

Memory interface, bepaald de data snelheid van kaart naar RAM geheugen: 128-bit DDR2/GDDR3/GDDR4 (64-bit DDR2/GDDR3)

120 stream processing units (40)

Up to 40 texture fetches per clock cycle (16)

Ring Bus Memory Controller
    Fully distributed design with 256-bit internal ring bus for memory reads and writes
    (niet van toepassing)

Afijn: je ziet het, jou kaart is helaas niet snel genoeg voor optimale resultaten.

p.s: in mijn 2009 quad core iMac zit de Radeon HD 4850 en die voldoet ruimschoots.

Moderator
    Strifer

en gooi die onnodige addons eruit! addons zijn dikke, maar dan ook echte dikke fps killers! ik had altijd verschillende sets (zo had ik een poppetje voor al mijn AH zaken en dus laadde ik daar hele andere addons: geen dmg en aggro meter, maar bijvoorbeeld wel auctioneer)

Bijdrager
    Macinzon

Ik heb enige tijd WoW WotLK gespeeld op een Macbook uit 2008. Ging prima met sommige settings op laag, anderen een beetje op medium. Ging ook prima in instances, alleen soms met veel mobs viel het wat tegen, of als hij Dalaran moest laden. Heb ook even Cataclysm geprobeerd (allemaal private servers hehe), niet lang maar daar liep het ook vrij goed. (Wotlk was op 10.5.8, Cataclysm op 10.7.0)

Ben er vrij zeker van dat jouw Mac WoW aankan. Dus probleem ligt waarschijnlijk bij de addons of ergens anders.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Alleen is WOTLK al twee uitbreidingen terug, en elke nieuwe schroeft de systeemeisen wat op:) Meestal geldt dat alleen voor de nieuwe gebieden, maar met Cataclysm is de originele wereld ook een nieuw gebied geworden.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.