8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    frankbuynsters.nl

Mac verhuizen

Hallo,

Ik heb hier al op het forum wat gezocht, maar kan niet vinden wat mijn vraag beantwoord.

Ik zit met het volgende:
    Ik wil graag alles wat op mijn lokale HD staat van m’n oude Imac , verhuizen naar een nieuwe Imac .

Niet alleen de data, maar ook m’n programma’s, wat op m’n desktop staat enz. Een exacte kopie dus. Nu heb ik gehoord dat dit gemakkelijk te doen is op de mac door beide imacs te koppelen dmv een utp kabel.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Bijdrager
    penseel

Of een back-up maken met, http://www.bombich.com/index.html

Bijdrager
    McLoe
    rrkramer op 08 januari 2011

En mocht je een verbinding willen leggen met een UTP kabeltje: Dit werkt dus niet direct met een gewone kabel, daar moet je een ander geconfigureerde kabel voor hebben.

Werkt wel met een standaard netwerkkabel! Macs hebben geen zgn ‘cross link’ kabels nodig, al jaren niet meer.

Bijdrager
    recoiller

Ik zou met timemachine op een externe schijf een backup maken en op de nieuwe computer restoren.
    Dan heb je alles, inclusief instellingen, programma’s, wachtwoorden.. alles.

Via UTP kabel kan ook maar timemachine is een stuk simpeler.

Moderator
    unSOUND

Het doet hetzelfde, maar kost veel meer tijd, omdat je het systeem dan 2 maal moet kopieren, één keer naar de externe schijf, en een keer naar de andere Mac. Als hij het doet via de Migratie-assistent, kan het in één keer, en nog via het snellere Ethernet ook.

Lid
    Pepperonie

Bovendien kan je ook geen exacte schijf kopie maken, omdat er dan waarschijnlijk problemen met drivers zullen optreden en als er verschillende versies van OSX opdraaien ben je helemaal de sigaar.
    Gewoon migratie assitant gebruiken en dan gaat alles goed komen.

Bijdrager
    iep
    McLoe op 08 januari 2011
    rrkramer op 08 januari 2011

En mocht je een verbinding willen leggen met een UTP kabeltje: Dit werkt dus niet direct met een gewone kabel, daar moet je een ander geconfigureerde kabel voor hebben.

Werkt wel met een standaard netwerkkabel! Macs hebben geen zgn \’cross link\’ kabels nodig, al jaren niet meer.
    Dat werkt alleen als je met een gigabit NIC werkt. Sinds gigabit hoeven we niet meer na te denken over cross link/straight through, snelheid en duplex. Dat wordt tegenwoordig allemaal automatisch geconfigureerd. Bij 100Mbit NIC’s zou ik hier echter wat terughoudener in zijn wat de cross link betreft, daar kan het zijn dat het alleen werkt met een cross link kabel. Aangezien de witte iMacs zowel PowerPC als Intel architectuur kunnen zijn kun je niet op voorhand gaan roepen dat een cross link kabel niet nodig is omdat men in het PowerPC tijdperk nog niet bepaald met gigabit bezig waren.

Als je zelf al een netwerk hebt van meerdere netwerkapparaten (computers, schijven, etc.) is bovenstaande sowieso al niet meer van toepassing. Je gebruikt dan je reeds bestaande netwerk. In ieder geval is het toverwoordje (lees: zoekterm) in deze kwestie “migratie assistent”.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.