9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ellenisonline

mac valt uit tijdens installatie osx 10.6.3

Ik heb het forum al doorzocht maar vind niet een topic waarin in mijn probleem herken.

Heb hier een mb pro uit 2007. Hierop stond installatie van 10.5.8. Wilde daar 10.6.3 overheen zetten dmv DVD via apple ontvangen. Dit lukte niet, na kiezen van taal ging het een tijdje goed, maar met nog 28 minuten te gaan ging de mac uit en niet meer aan. Geen herstart dus ofzo.

Een aantal zaken geprobeerd, schijf gecheckt, niks mee aan de hand. Via Hulpprogramma HD gecheckt, niks mee aan de hand.
    Een aantal keren geprobeerd de installatie uit te voeren maar telkens met hetzelfde resultaat.

Toen bedacht: OK schijf helemaal wissen en schone installatie. Schijf gewist met overschrijven door nullen. Opnieuw installatie gestart, gaat prima tot aan nog 25 minuten te gaan, dan gaat de mac uit en niet meer aan…

Ik word er nu een beetje gek van..:x
    Wie kan mij helpen de installatie voor elkaar te krijgen?

Met dank!

Bijdrager
    TRML

Probeer het eens met een andere DVD, ik heb ook wel eens dat een bepaalde CD/DVD niet goed werkt, vooral als het een zelf gebrande DVD is.

Bijdrager
    ellenisonline

heb ik gedaan, originele dvd gebruikt en een kopie.

geen verschil..:roll:

Bijdrager
    ellenisonline

installatie met dezelfde originele DVD op een ander oud macbook (2006) werkt prima…vreemd toch?

Bijdrager
    Bamboe81

Zou het dan niet aan de DVD-drive liggen? Je kunt evt. kijken of je via die MacBook (2006) hem kan installeren. Of via target-modus de dvd-drive van de MacBook (2006) gebruik. Of een bootable copy vanaf de MacBook (2006) op de MBP zetten. Via SuperDuper of CCC.

Bijdrager
    ellenisonline

Dacht ook dat het misschien aan de DVD drive zou liggen maar een installatie van 10.5 lukt wel gewoon..dus daaraan ligt het dan volgens mij niet..

Bijdrager
    Bamboe81

Raar inderdaad. Toch zou je het kunnen proberen: op MB 2006 10.5 zetten, dan upgraden naar 10.6 en vervolgens die bootable clone-en naar MBP… Heb geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, maar als ik jou was had ik een poging gewaagd. Succes sowieso!!

Bijdrager
    FloorvN

Draai eens Apple hardware test op je MacPro !
    ben benieuwd of deze slaagt met testen..

Bijdrager
    patrickmaur3r

je hoeft niet perse moeilijk te doen met een cd

recent heb ik zelf ook me hdd geformatteerd, daarna bleek me opstart usb met lion niet goed te zijn.

wat je kan doen is het opstarten options (ALT) indrukken

je kan keuzes maken uit je hdd maar ook een netwerk, kies voor het netwerk, en maak verbinding met het netwerk.

(wat er daarna bij mij gebeurde)

het laden kan enige tijd duren, na verloop van tijd krijg je het opstart menu waarna je kan kiezen uit paar tools kies voor schijf beheer, even schijfje formatteren en daarna terug naar je menu en kiezen om je OS X te installeren ( dit download hij gewoon via internet vandaar dat je verbonden bent met het netwerk)

hoopt dat dit wel werkt je hebt op deze manier via je netwerk geen cd niks nodig;) alleen internet

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.