4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    vinceger

Mac-up!

Iemand ervaring met de online backup van Mac-up? En hoe veilig is een dergelijke online backup eigenlijk, bij de huidige aanbieder die ik gebruik durf ik niet alles naar te uploaden.

Een tijdje met dropbox gewerkt maar kan er maar niet aan wennen, ik zoek toch iets eenvoudigers en als ik de site van Mac-up mag geloven werkt hun software betrekkelijk eenvoudig.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  vinceger.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  vinceger.

Moderator
    Night

Zover als ik kan nagaan is er niets mis met de service. Het is echter zeer kleinschalig en een ‘Apple’tje voor de dorst of in ieder geval slechts een nevenactiviteit voor een Apple shop, genaamd MacHerman. Oók zeer kleinschalig. En daarin schuilt mijn negatieve kijk op deze backup-dienst: Als er iets met dat kleine bedrijfje gebeurt, ben je er niet meer zeker van dat jouw backup-service continueert. Ook kan ik me voorstellen dat de beveiliging op dit niveau niet kan tippen aan die van de ‘grote jongens’ en de kans dat kwaadwillenden hier ‘hun slag’ kunnen slaan me daardoor groter lijkt. Ik ben er meer een voorstander van bedrijven die hun sporen in de backup-business ruimschoots hebben verdient en hun veiligheid optimaal op orde hebben en dit niet als “iets ernaast” doen, dus het echt hun ‘core-business” is. Vandaar dat mijn backups bij Backblaze zijn ondergebracht. Neemt niet weg dat zowel de motivatie als de achterliggende techniek van deze dienst prima in orde kunnen zijn. Want hoe hobby-achtig zowel de MacHerman winkel als de Mac-Up site eruitzien, vaak zijn hobbyisten wel degenen met 100% hart voor de zaak. Pro’s en Contra’s dus. Aan jou de uiteindelijke beslissing.

Bijdrager
    vinceger

Bedankt voor het uitvoerige antwoord Night! Zojuist de site van Backblaze bekeken maar lees dat een backup vanuit een NAS daar niet mogelijk is.

Ik heb een iMac met SSD en gebruik een Qnap NAS voor alle bestanden en tevens ook voor een backup van de SSD via time-machine. Op de Qnap staat dus alles en hiervan zou ik graag ook een online backup willen hebben.

Misschien zijn er nog andere veilige alternatieven voor mijn backup ?

Moderator
    Night
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.