15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Mac uitzetten met Apple Remote

Hallo!

Ik zou wel een zoon Apple Remote Afstandbediening willen kopen maar mijn vraag daarover is:
    Als je daarmee via Front Row muziek zit te luisteren en je bent klaar met muziek luisteren kun je de Macbook dan ook met de Remote uitzetten?? :?

Alvast bedankt..

Bijdrager
    RobinH

Nee, Niet dat ik weet….

Je kunt hem wel Sluimeren!:wink: Door de Play/Pauze knop in te drukken…..

Bijdrager
    iPJ
    ”robiinhorst”

Nee, Niet dat ik weet….

Je kunt hem wel Sluimeren!:wink: Door de Play/Pauze knop in te drukken…..

Okee.. Dan moet je hem zeker een paar seconden ingedrukt houden?? Zo ja, ook als Front Row er gewoon voor staat?

Bijdrager
    RobinH

Ja dat klopt….
    Alleen als front-row werkt weet ik het niet…:|

Bijdrager
    inawt

Tiger of Leopard?

Bijdrager
    RobinH

Ik heb alleen leopard, Ik weet niet beter…:|

Bijdrager
    LighScan

Mensen! Gelukkig bestaat Google nog steeds zeg :P

http://www.google.be/search?hl=nl&q=shutdown+mac+with+apple+remote&btnG=Google+zoeken&meta=
    De eerste hit! :wink:

Think different, shall we? :apple:

Bijdrager
    RobinH

Haha,:P
    Dat kan ook ja!:o

Bijdrager
    ctxppc

Je kunt zowel op Tiger als op Leopard in welke grafische of systeemmodus dan ook (volledig scherm in een programma, normale grafische modus, veilige modus, front row,…) de toetsencombinatie gebruiken om te sluimeren.

O ja, en er bestaat een programma om de mac (tiger/leopard) af te zetten met de remote. Ik ken de naam niet meer maar zoek met google (“apple remote” mac shutdown).

Ik hoop een beetje te hebben geholpen. :lol:

Bijdrager
    iPJ

Maar er bestaat dus niet iets waardoor ik me Macbook op een afstandje kan uitzetten??

Bijdrager
    MouseMighty

Een stoel er tegenaan gooien telt zeker niet?

Bijdrager
    iPJ

Nee niet echt, hij moet ook weer aan hea.. Maar je kunt je Apple TV met een Apple remote toch wel uitzetten??

Bijdrager
    RobinH

@ IPj
    Als je eerst eens het bericht boven je leest….. Weet je misschien het antwoord op je vraag! :sealed:

”ctxppc”

Je kunt zowel op Tiger als op Leopard in welke grafische of systeemmodus dan ook (volledig scherm in een programma, normale grafische modus, veilige modus, front row,…) de toetsencombinatie gebruiken om te sluimeren.

O ja, en er bestaat een programma om de mac (tiger/leopard) af te zetten met de remote. Ik ken de naam niet meer maar zoek met google (“apple remote” mac shutdown).

Ik hoop een beetje te hebben geholpen. :lol:

Bijdrager
    ctxppc

Nu dat ik tijd heb, ben ik zelf gaan zoeken.
    Gebruik RemoteBuddy (betalend). Deze Mac-app staat je o.a. meerdere Remotes te koppelen maar ook om scripts en programma’s aan de knoppen te koppelen (net als de muis in Systeemvoorkeuren).

Schrijf een AppleScriptje dat de computer uitzet (zoiets als “tell to the application :finderoud: finder to shutdown” opslaan in een applescript-bestand) en koppel deze aan de gewenste buttons.

Als betalend te veel wordt, zoek dan verder. Ik ga in mn vrije tijd ook verder zoeken. Ik wil dat OOK! :lol:

Dank u voor het supporteren! 8) :apple:

Bijdrager
    polycorn

Ik kwam op deze thread op zoek naar een manier op vanuit FrontRow mijn Mac Mini uit te schakelen.

Ik wilde toch ’t liefst gewoon een plugin in FrontRow, deze bestond nog niet.

Ik heb de frontpyhon code van Google Code gedownload en aangepast, een 1-regel tellend Applescript geschreven en voila, een keurig FrontRow shutdown item in je menu.

’t Is niet helemaal mooi (de spinning animatie stopt halverwege het afsluiten) en waarschijnlijk werkt ’t ook niet als er applicaties draaien die vragen of je nog wilt saven wat je aan documenten hebt openstaan etc, maar voor een mediacenter waar frontrow als enige prog op draait werkt ’t sowieso.

DOWNLOAD hier de 2 files met een instructie erbij.

Hier een screenshot van een oudere versie.

Enjoy, als ’t niet werkt, vette pech, anders veel plezier ermee!

PS Dank aan de ontwikkelaar van FrontPython voor het leveren van de basis voor dit projectje.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.