-
Q:
Mac ‘uit’ – wachtwoord aan
Ik wil mijn Mac aan laten staan om als server te gebruiken voor Simplifymedia. Echter vind ik het niet handig dat ‘iedereen’ mijn computer dan kan bedienen als ik onderweg ben. En zeker niet als het scherm aan moet blijven staan. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Zie Je Mac locken.
Ik deel ook graag voor welke oplossing ik heb gekozen.
Namelijk dit….echt briljant!
Oh ja, dat is ook een optie:
Zet het Fast User Switching icoon in je menubalk en kies daar uit het menu voor Inlogvenster, en je kunt weggaan.
Wat ik niet zou doen is dit soort dingen door een derde partij laten aansturen: als je pech hebt verandert er iets met een update en heb je in één keer een inlog probleem of zo.
Gebruik de mogelijkheden van het OS zelf; veel veiliger.”Oppie”Oh ja, dat is ook een optie:
Zet het Fast User Switching icoon in je menubalk en kies daar uit het menu voor Inlogvenster, en je kunt weggaan.
Wat ik niet zou doen is dit soort dingen door een derde partij laten aansturen: als je pech hebt verandert er iets met een update en heb je in één keer een inlog probleem of zo.
Gebruik de mogelijkheden van het OS zelf; veel veiliger.sluit de mac zichzelf dan af indien ingesteld bij energiebeheer en hij op inlogscherm staat?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.