9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    1973

Mac ‘uit’ – wachtwoord aan

Ik wil mijn Mac aan laten staan om als server te gebruiken voor Simplifymedia. Echter vind ik het niet handig dat ‘iedereen’ mijn computer dan kan bedienen als ik onderweg ben. En zeker niet als het scherm aan moet blijven staan. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Oppie

Screensaver met wachtwoord.
    Systeemvoorkeuren>Beveiliging>Algemeen>1e vinkje.
    Wel een screensaver instellen; bv via een interactieve hoek: zodra je wegloopt activeer je ‘m.

Bijdrager
    1973

Super dank jullie wel voor de snelle antwoorden!

Bijdrager
    1973

Ik deel ook graag voor welke oplossing ik heb gekozen.

Namelijk dit….echt briljant!

Bijdrager
    Oppie

Oh ja, dat is ook een optie:
    Zet het Fast User Switching icoon in je menubalk en kies daar uit het menu voor Inlogvenster, en je kunt weggaan.
    Wat ik niet zou doen is dit soort dingen door een derde partij laten aansturen: als je pech hebt verandert er iets met een update en heb je in één keer een inlog probleem of zo.
    Gebruik de mogelijkheden van het OS zelf; veel veiliger.

Bijdrager
    1973

Veel beter nog inderdaad! Dank Oppie!

Bijdrager
    spruit
    ”Oppie”

Oh ja, dat is ook een optie:
    Zet het Fast User Switching icoon in je menubalk en kies daar uit het menu voor Inlogvenster, en je kunt weggaan.
    Wat ik niet zou doen is dit soort dingen door een derde partij laten aansturen: als je pech hebt verandert er iets met een update en heb je in één keer een inlog probleem of zo.
    Gebruik de mogelijkheden van het OS zelf; veel veiliger.

sluit de mac zichzelf dan af indien ingesteld bij energiebeheer en hij op inlogscherm staat?

Bijdrager
    Oppie

Kweenie; denk het wel (waarom niet, eigenlijk?!) Je kunt het ff uitproberen…

Maar voor een server functie staat die auto-shutdown natuurlijk niet aan (bij geen enkele Mac eigenlijk; Sluimer is toch mooi zat?!).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.