11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    quuqske

Mac tussen Windows

Ik werk als enige in een netwerk van 120 windows machines met een macintosh. Erg he!
    Wij hebben dus een Windows server. Als ik daar een mac-bestand op zet plaatst OSX of die server, (weet ik veel wie) er nog eenzelfde bestandje bij. Dit is dan lichtgrijs en dus niet het echte bestand.

Dus er staan altijd 2 bestanden waarvan er maar 1 goed is. Wat is nou het probleem? Die Windows mensen proberen dan iedere keer het eerste bestand te openen (altijd het lichtgrijze) en dat lukt natuurlijk niet en dan gaan ze mij bellen of mailen dat ze het niet kunnen openen. Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat er 2 bestanden geplaatst worden? Als ik ook zelf weer een bestand verwijder blijft het grijze bestandje gewoon staan.

En iedere keer vertellen dat ze het zwarte bestand moeten nemen onthouden ze ook niet allemaal. Ik heb hier met 120 mensen te maken die mac onvriendelijk zijn! Maar ik kan ze wel aan hoor!

Systeembeheerder word er gek van, of ligt dat aan hem. En kan ie er ook niks aan doen dat ie met WIndows werken moet?

Ben benieuwd…

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Ik zal deze topic goed volgen! Ik heb dezelfde situatie en ik wilde er pas later achteraan. Ik ben benieuwd.:)

Bijdrager
    quuqske

Ik denk dat we even moeten wachten tot morgen tot ze allemaal weer wakker zijn, de MAC gekken !:evil:

Bijdrager
    MNM

Hmm ben wel Mac gek,, maar heb geen idee wat het zou kunnen zijn..

Maar ik leef wel met je mee,, aangezien je omringd bent van 120 man met lelijke windowsbakken, waarschijnlijk ook commentaar over Apple wegens dit gedoe, maar je hebt 1 troost: Jij hebt een Apple!!

Sterkte ermee!

Bijdrager
    G3Lay-Z

Nou het kan 2 dingen zijn, of je bedoeld de.ds_store bestanden die apple er standaard bij gooit of een tweede kopie van het bestand maar dan verborgen. Dit kan file shadowing van Windows 2003 Server zijn. Hiermee worden dus meerdere kopieen oftewel versies gemaakt van jou bestand voor het geval dat er iets mis gaat.

Voorstel.. bel 0900-systeembeheer..!:wink:

Cheers! :apple:

Moderator
    unSOUND

Dit extra bestand is een resource bestand, een combinatie van het pictogram, en nog wat info over de rechten van het bestand. Voor zover ik weet is daar geen ontkomen aan. Dit gebeurt ook vaak bij .jpg bestanden. Op de mac zie je alleen “13.jpg”, maar vanuit windows zie je nog een bestandje… “._13.jpg”…

Er zijn wel programma’s die dergelijke bestanden uit een map kunnen wissen, ik weet alleen niet of dat ook werkt bij mappen op een Windows-partitie, of een netwerk-schijf.

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”unSOUND”

Dit extra bestand is een resource bestand, een combinatie van het pictogram, en nog wat info over de rechten van het bestand. Voor zover ik weet is daar geen ontkomen aan. Dit gebeurt ook vaak bij .jpg bestanden. Op de mac zie je alleen “13.jpg”, maar vanuit windows zie je nog een bestandje… “._13.jpg”…

Er zijn wel programma’s die dergelijke bestanden uit een map kunnen wissen, ik weet alleen niet of dat ook werkt bij mappen op een Windows-partitie, of een netwerk-schijf.

ja precies dat bedoel ik, volgens mij heeft dit iets met die journaled functie te maken maar hoe dat verder precies zit zul je moeten opzoeken. toch geloof ik dat het uit kan maar hoe??

Bijdrager
    Kimmo

Gevonden via MacGoogle: http://www.google.com/mac?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-48,GGLD:en

Q: Do you know of a way to disable the creation of those annoying .DS_Store files on SMB shares?
    A: PR: Currently there is no way.

http://archive.macosxlabs.org/webcasts/2004-03-16_ActiveDirectory/QandA.html (onderaan)

Misschien werkt dit:
    En als je een bestand kopieert via FTP?
    Neemt hij dan zon resource bestandjes enzow ook mee?
    Dus dat je aan sys-beheer vraagt of je FTP-acces mag hebben,
    en je voortaan alles via FTP doet.

of: http://www.macupdate.com/info.php/id/10478

=====
    quote die ik tijdens googlen vond:

It boils down to:

* .DS_Store is part of the Dogma, don’t hold your breath it’ll go away anytime soon now
    * The only pragmatical approach as of today is to use PathFinder instead of the Finder
    * Nobody stops you from nuking .DS_Store Files.

(mijn MacOs ervaring dateert terug tot 9;) maar ben druk aan sparen voor een iBook)

Bijdrager
    Sachin

Irritant van Mac OS X. Als ik mijn externe harde schijf (250GB Maxtor die juist DOOD gegaan is:() aansluit op Windows dan zie ik inderaad alles dubbel met die “._” bestandjes. Probleem is nu opgelost. Ik zie niets meer want noch Windows noch Mac kan de schijf nog lezen:cry:

Bijdrager
    Zeekomkommer

Dit is een bekend probleem, vooral veel van die leuke flash mp3 spelers verslikken zich er in.

Probeer eens of dit je probleem oplost:
    http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/findercleaner.html

Bijdrager
    Sachin
    ”Zeekomkommer”

Dit is een bekend probleem, vooral veel van die leuke flash mp3 spelers verslikken zich er in.

Probeer eens of dit je probleem oplost:
    http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/findercleaner.html

Bedankt voor de link. Ziet er heel handig uit:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.