8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    n8n

Mac traag, niet reagerend of uit te loggen na sluimer…

Ik heb gisteravond mijn Mac in de sluimerstand gezet en vanmorgen vond ik het al vreemd dat mijn wekker niet afging die de mac er automatisch uit zou moeten halen (Auora). Nu uit school Kom ik er achter dat de Mac wel uit de sluimer gehaald is maar dat niks reageerd. Als ik rechtsklik op een programma krijg ik het menu maar dat verdwijnt meteen weer, verder als ik iTunes afsluit met CunningFox (‘forceer stop’) start het uit zichzelf weer op, en Andere programma’s (Adium, Auora, Adium) reageerde er helemaal niet op. Ook lukte het verder niet om uit te loggen en was de balk waarmee het geheugengebruik wordt aangegeven rood.

Nu heb ik mn Mac gereset en is er niks aan de hand, behalve dat zoals gewoonlijk er na een herstart een Safari koppeling met een vraagteken links in mn dock staat.

Nu is er dus eigenlijk niks aan de hand maar ik dacht dat het handig was hier even naar te vragen aangezien ik deze Mac heb gekregen zonder installatie dvd’s erbij. Is er iets waar ik me zrgen om moet maken wat nu nog hersteld kan worden of is dit iets wat vaker gebeurd bij OS X?

Ik gebruik een 466 MHz PowerPC G4 met 768MB RAM, ik draai OS 10.4.8
    Er stond geen randapparatuur aangesloten en ik heb nooit last van vreemde foutmeldingen

Bijdrager
    Oppie

Tja, met dit soort haxies als Cunning Fox moet je niet vreemd opkijken als je Mac spookt; de vraag is of CF sowieso bijdraagt aan een betere performance van je OS en draaiende progjes (ik denk het niet!).
    Ook Adium is niet het schoolvoorbeeld van stabiliteit.

Maar er lijkt me geen probleem meer; het vraagteken in de Dock wil zeggen dat het pad naar het bijbehorende progje/bestand kapot is, dus even Safari opnieuw in de Dock zetten.

Bijdrager
    n8n

Cunning Fox gebruik ik al en hele tijd, ik gebruik het zodat ik programma’s als Illustrator en PhotoShop ff op ‘pauze’ kan zetten als ik meerdere programma’s draai. Weet iemand een alternatief om dit te bereiken. Want verder heb ik het ook niet echt nodig, heb er aan de andere kant nog nooit last van gehad

Bijdrager
    Oppie

Wat dacht je van het overlaten aan het OS?
    Daarvoor is het toch ontworpen.
    Ik gebruik Adobe CS niet, maar kan me niet voorstellen dat deze progjes het wèl nodig hebben…

Bijdrager
    iDarwin

ik had ook met itunes dat ik em wou afsluiten en doet dan weer automatish opstart zelfs met apple-alt-esc :cry:

maar is nu al een stuk minder gelukkig

Bijdrager
    n8n

Nja ben blij dat er niks bijzonders aan de hand is (?)

Nog even over het Safari Icoon, ik verwijder het icoon of de verwijzing elke keer en heb een nieuwe verwijzing gemaakt vanuit de map waar safari nu staat ~ / programma’s / Browsers /

Toch blijft het vraagteken keer op keer terugkomen :|

Bijdrager
    Oppie

Herstel volumebevoegdheden draaien en herstarten.

Maar het is geen slechte praktijk om Apple-apps op hun default plek te laten staan; dit o.a. ivm de update-routine.

Bijdrager
    n8n
    ”Oppie”

Herstel volumebevoegdheden draaien en herstarten.

Maar het is geen slechte praktijk om Apple-apps op hun default plek te laten staan; dit o.a. ivm de update-routine.

Ja maar dat is slecht een kwestie van eens per maand een app verplaatsen naar de juiste map, ik heb nu alls software netjes bij elkaar en heb mn applicatie-map in mn dock gesleept, is wel zo makkelijk met apps die ik nauwelijks gebruik en het opzoeken ervan:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.