15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

Mac tegen diefstal verzekeren op vakantie???? hoe en waar??

Hey mensen,

Ik weet dat ik hier een beetje kortdag mee ben,
    maar ik ga morgen op vakantie naar Italië en ik neem mijn macbook pro mee.
    Hoe en waar kan ik deze het beste verzekeren tegen diefstal?
    iemand ervaring mee?

Ik hoor het graag!

Bijdrager
    Macosxachist

Gewoon een reisverzekering afsluiten. Maar lees vooral de beperkende voorwaarden (beter bekend als de kleine lettertjes)!

Bijdrager
    Rolf

elke willekeurige reiskostenverzekering – die je neem ik aan (!) sowieso hebt. Even kijken welke dingen van waarde zijn inbegrepen en tot welk geldbedrag

Bijdrager
    k-the-ripper

Kun je simpel verzekeren , kijk inderdaad uit voor de kleine lettertjes vaak verzekeren ze je goederen voor bv 5000 euro alleen heel erg verstopt staat dan dat dat maar 1500 is voor een PC en 500 voor foto/filmapparatuur enz enz.
    Het totaal is dan wel 5000 euro maar dat verdelen ze mooi in een aantal stukken:)

Bijdrager
    xionix

je kunt ook bij je verzekeraar navragen wat ze vergoeden en tot welk bedrag, bel er even heen of ga even langs. Denk dat dat het handigst is voor je om erachter te komen, er zijn ook aanvullende reisverzekeringen als ik me niet vergis vraag daar ook even naar.

Bijdrager
    Ir.Bob

Over het algemeen vergoeden reisverzekeringen slechts een heel laag bedrag voor PCs en foto/video-apparatuur. Je kunt hier beter een ‘kostbaarheden verzekering’ voor afsluiten.

Bijdrager
    iRenik

Kijk heel goed naar de kleine lettertjes want notebooks (net als iPhones) vallen heel vaak buiten de std kostbaarheden en/of reisverzekeringen! Als het er al onder valt dan meestal tot een maximaal bedrag wat hoogstwaarschijnlijk niet de waarde van je MPB dekt…

Ik heb zelf een aanvullende verzekering via CB Achmea en moet zeggen dat ik nooit gezeur heb met ze.
    Vreemde is dat de Ipad wel std tot een max van 1.250 verzekerd is maar deze wordt niet als notebook gerekend…

Fijne vakantie alvast!

Bijdrager
    Oppie
    iRenik op 03 augustus 2010

Ik heb zelf een aanvullende verzekering via CB Achmea en moet zeggen dat ik nooit gezeur heb met ze.

Heb je dan al (fors) geclaimed dan? Want als je enkel netjes je premie betaald, zul je inderdaad geen gezeur hebben…

De iPhone is gewoon een foon en zal meeverzekerd zijn.

Maar over het algemeen krijg je geen drol terug na claimen, dus de beste verzekering is gewoon voorzichtig doen en af en toe even je verstand gebruiken.

Bijdrager
    1984

Voordelen PC Verzekering

* Uw vaste computer is verzekerd tegen diefstal en schade
    * Wereldwijde dekking voor uw laptop, ook tegen verlies
    * Premie vanaf € 1,89 per maand
    Dekking en voorwaarden

Bijdrager
    iRenik

@ Oppie,

Heb alleen een keer inbraak in de auto gehad en dingen die niet std verzekerd waren vielen onder de coulance regeling – de rest werd netjes en snel afgehandeld. Wanneer ik uiteraard elke 3 maanden kom claimen zal het snel een ander verhaal worden haha…

Die iPhone is tot een max van 250 verzekerd onder de telecommunicatie noemer oid. Een volledige verzekering hiervoor is hier iig niet mogelijk maar zal ongetwijfeld per verzekering verschillen…

Bijdrager
    iRenik

Die PC verzekering lijkt me een mooie optie overigens…
    Misschien maar eens overwegen:)

Bijdrager
    joke_name

Let wel even op.
    Ik weet niet of je de laptop privé of zakelijk hebt.
    Maar op het moment dat je laptop zakelijk hebt dan moet je geen privé verzekering afsluiten dan is het namelijk gewoon niet gedekt.
    Voor de mensen die trouwens een studio aan huis hebben geldt hetzelfde. Als je prive goederen zijn gedekt maar de zakelijk goederen niet, in ieder geval bij de ABN AMRO inboedelverzekering(denk dat het bij de meeste verzekeringen zo is).

Bijdrager
    Hessel89

okay bedankt voor de reakties allemaal!

het is uiteindelijk een Reisverzekering met Topdekking bij Europeesch geworden.
    die vergoeden computers met bijbehorende hardware tot 2500,-

zo, kan ik eindelijk met een gerust hart op reis:D

Bijdrager
    Oppie

Gerust hart? Wat denk je dat de verzekering uitkeert voor een MB? 200 euro of zo, vermoed ik…:sarcastic:

Bijdrager
    trabant

Klap hem dicht, pak een spuitbus met roze verf en klieder hem heel lelijk onder.
    Het helpt alleen niet tegen schade door vallen of zo.

Google eens op Orbicule.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.