9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

mac stuk trager

Beste mensen,
    Heb mijn mac nu 5 weken in gebruik en hij is echt een stuk trager geworden.
    Website openen duurt nu langer, maar ook mail programma en andere programma’s.
    Het duurt niet zolang dat de ronde cirkel in beeld komt maar toch…. steeds net iets te lang.
    Wie kan mij vertellen hoe ik de mac weer op het oude snelheids niveau krijg? Zijn hier tips en tricks voor?

Tnx alvast!

Bijdrager
    Trat

Ronde cirkel?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat weet je ook wel Trat;). De Spinning Beach Ball of Death.

@TS: Het zou kunnen dat je HDD niet goed functioneert. Heb je een Time Machine back-up gemaakt? Dat is sowieso handig om te doen en nu helemaal.
    Daarna zou ik even met Disk Utility (of Schijfhulpprogramma) even Verfiy Disk (Verifieer Schijf?…weet niet echt hoe het in het Nederlands heet) aanklikken. Dan gaat ie kijken of je harde schijf in orde is. Zo niet, dan moet je via je Snow Leopard DVD opstarten (Snow Leopard DVD erin, opstarten met Alt/Option toets ingedrukt en dan Snow Leopard DVD selecteren), dan daar Disk Utility openen en dan proberen de schijf te repareren. Als ie dat niet kan of doet, dan is je schijf kaduuk en dan zou ik terug naar de winkel gaan;).

Bijdrager
    Hansi2124

Hallo Wouters,

In de eerste plaats zou je voor tips kunnen kijken m.b.v. de zoekfunctie van OMT…..
    Ten tweede kunnen wij hier niet ruiken wat jij zelf in de afgelopen weken hebt gedaan met je Mac. Dus je zou wat meer info moeten geven over geïnstalleerde software, plugins enzo.

Bijdrager
    Trat
    Maverick9898 op 18 september 2010

@TS: Het zou kunnen dat je HDD niet goed functioneert. Heb je een Time Machine back-up gemaakt? Dat is sowieso handig om te doen en nu helemaal.
    Daarna zou ik even met Disk Utility (of Schijfhulpprogramma) even Verfiy Disk (Verifieer Schijf?…weet niet echt hoe het in het Nederlands heet) aanklikken. Dan gaat ie kijken of je harde schijf in orde is. Zo niet, dan moet je via je Snow Leopard DVD opstarten (Snow Leopard DVD erin, opstarten met Alt/Option toets ingedrukt en dan Snow Leopard DVD selecteren), dan daar Disk Utility openen en dan proberen de schijf te repareren. Als ie dat niet kan of doet, dan is je schijf kaduuk en dan zou ik terug naar de winkel gaan;).

LOL, dat gaat hij allemaal begrijpen?

Bijdrager
    Maverick9898
    Trat op 18 september 2010
    Maverick9898 op 18 september 2010

LOL, dat gaat hij allemaal begrijpen?

Misschien niet, maar dan meld hij het wel. Dan kunnen we het hem stap voor stap uitleggen;). Het is in ieder geval een constructievere post dan een retorische vraag stellen.

Bijdrager
    Pieterr

Het is verbazingwekkend dat je het in slechts 5 weken voor elkaar hebt gekregen om je Mac een stuk langzamer te krijgen. Misschien kun je ons vertellen wat je er zoal allemaal mee gedaan hebt, dan kunnen wij een gerichter advies geven.

Bijvoorbeeld:
    “Ik heb met m’n Mac films en muziek gedownload netzolang totdat mijn schijf vol was”. of
    “Ik heb allemaal handige tooltjes geinstalleerd om te kijken naar ….” of
    etc.

Bijdrager
    Oppie

Waarom reageer je niet in je eigen draadje?

Nieuwe iMac meteen traag

Moderator
    unSOUND

Goeie vraag Oppie…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.