10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Pbelmaps

Mac start traag op na installatie Mojave

Na installatie iets raars ondervonden. Eerste keer dat ik per dag opstart start de Mac erg traag op, de volgende keren diezelfde dag gaat het terug heel snel.

Een dag later is het bij de eerste opstart weer van’t zelfde. Al een clean install gedaan van Mojave maar probleem blijft bestaan. Heb dit op mijn imac 2016 (i7, SSD 512) en macbook pro (i5, SSD 256). Iemand hetzelfde probleem en weet iemand de oplossing?

Thx!

Moderator
    Night

Opstarten of vanuit slaap wekken?

Bijdrager
    Pbelmaps

‘S avonds bij het opstarten. Als ik nadien een herstart doe is die weer heel snel.

Bijdrager
    Erik-Jan

Ik heb het zelfde probleem, bij de iMac blijft het beeld eerst een tijd zwart en begint dan heel langzaam met het voortgang balkje.

Imac late 2013 (21,5-inch) 2,7GHz, i5, 8GB en Samsung ssd, ook heb een clean install gedaan van Mojave.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  Erik-Jan. Reden: extra informatie

Bijdrager
    Feu

Ik heb geen clean install gedaan. Mijn macbook 2015 met Mojave is echter ook opvallend trager dan voorheen. Na het opstarten dat al langer duurt is er een duidelijke vertraging in het opstarten van programma’s. Zelfs het systeemoverzicht duurt 1,5 seconden.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Feu.

Bijdrager
    Johan

Waarom zet je überhaupt je mac uit ?

Ik heb een iMac’s en een macbook en die gaan altijd vanzelf in de slaapstand of ik forceer het maar echt uitschakelen nooit.

En ja dat is niet energiezuinig, maar waar hebben we het over 2,9 watt voor de iMac (zit meetstekker tussen;-) ) dus dat is nog geen 6 euro per jaar.

Bijdrager
    McMeller

Als je Mac lang wacht met opstarten van macOS (dat is net iets anders dan dat macOS langzaam opstart), staat meestal je opstartschijf niet geselecteerd. Controleer dit via Systeemvoorkeuren, Opstartschijf.

In 9 van de 10 gevallen moet hier Macintosh HD gekozen zijn, en als jouw schijf anders heet weet je dat ongetwijfeld zelf het best.

Bijdrager
    Pbelmaps

Opstartschijf is correct dus dat is niet de oorzaak. Imac in slaapstand zetten is een alternatieve oplossing maar lost de oorzaak niet op.

Bijdrager
    McMeller

Mee eens. Ik zou even de eerste update afwachten, 10.14.1. Goede kans dat dit een probleem is dat inmiddels bekend is, en in de eerste patch wordt rechtgezet.

Bijdrager
    JJmac

Bij mij komt hij slecht uit de sluimer stand, je ziet soms de muis wel maar het beeld is nog zwart.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.