8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bram91

Mac start soms op en crasht dan of is langzaam

Hallo!

Sinds gister was mijn Mac erg langzaam en crashte bij het openen of uitvoeren van een willekeurig programma.
    Ook startte hij niet meer op en bleef ik meerdere malen het “Boing”-geluid achter elkaar horen.
    Gisteren heb ik het schijfhulpprogramma gedraaid en een controle gedaan van mijn schijf. De controle gaf onder andere aan: “Ongeldige nodestructuur” en “Deze schijf moet worden hersteld”.
    Toen ik mijn schijf wilde herstellen, kreeg ik erg veel rode regels met fouten en gaf hij later aan dat ik mijn schijf moest herstellen met de Mac OS X installatie dvd. Dit heb ik gedaan met de Snow Leopard dvd. Maar ook toen kreeg ik een foutmelding dat de schijf niet hersteld kon worden.
    Ik heb toen de schijf gewist en Mac OS X Snow Leopard opnieuw ge├»nstalleerd. Ik dacht dat alles toen prima werkte, maar toen ik mijn MacBook vandaag opstartte, bleef hij weer hangen bij het “Boing”-geluid. Soms start hij wel op, maar dan is alles erg langzaam of loopt alles vast bij het starten van een programma of handelingen in een programma.

Nu heb ik de schijf weer gecontroleerd en ik kreeg weer de zelfde foutmeldingen als voor de her-installatie. Maar als ik de controle dan nog een keer doe, zegt hij dat de schijf in orde is. Heel wisselvallig dus.

Ik heb een MacBook Pro 15 inch met Mac OS X Snow Leopard geïnstalleerd.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of wat ik hier het beste mee kan doen?
    Naar een Apple Premium Reseller of de Genius Bar bij Apple Store Oberhausen? Of zijn er nog dingen die ik eerst kan proberen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Macosxachist

Ga er maar van uit dat je die harde schijf moet vervangen. Als je nog garantie hebt, naar de dealer ermee. En anders eventueel zelf doen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het wil nog wel eens helpen om de opstartschijf opnieuw aan te wijzen in de systeemvoorkeuren. Ik gok dat daar nu een vraagteken staat?

Verwacht geen wonderen maar het is de moeite waard. En zoals eerder geschreven. Back-uppen en zsm een nieuwe HD regelen.

Bijdrager
    B-mac-fan

Bijdrager
    bram91

Bij opstartschijf staat nu gewoon “Mac OS X 10.6 op Macintosh HD”, dus die staat gewoon goed denk ik?!
    Nu doet hij ’t weer goed, maar ik ben bang dat het morgen weer het zelfde verhaal is.

Ik heb een harde schijf gevonden. Volgens mij past deze in mijn MacBook Pro.
    Kan iemand dit bevestigen?
    http://eshop.macsales.com/item/Seagate/ST9320423AS/

Bijdrager
    JaNiintendo

Heb jij twee accounts ofzo?:eek:

Bijdrager
    bram91

Ja, het lege bericht is geplaatst met mijn oude account en kon ik niet verwijderen, vandaar;)

Bijdrager
    bram91

Kan het probleem ook liggen aan een defecte RAM module of iets dergelijks?
    Ik wil graag zeker weten dat het probleem ligt aan de harde schijf. Aangezien het Schijfhulpprogramma nu de hele tijd aangeeft dat de schijf in orde is. Terwijl mijn Mac nog continu crasht bij het werken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.