8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RM

Mac start niet op !

Mijn mac is vastgelopen. Hij start op met blauw scherm dan venster OSX en dan blujft mijn scherm grijs met rechtsbovenin een loepje. Ik kan wel opstarten vanaf de CD voor het schijfhulpprogramma.
    Hij vind wel 1 fout die niet kan worden hersteld, iets van een telling moet 0 zijn ipv 490.

wat nu ??

Bijdrager
    Juch

opnieuw Mac OSX installeren? Heb je back ups van je (belangrijke) data?

Bijdrager
    RM

Ik hoop niet dat dit de enige oplossing is??

Bijdrager
    Maced.2
    ”RM”

Ik hoop niet dat dit de enige oplossing is??

geen backup dus…begrijp ik hier uit? :cry:

Bijdrager
    RM

Probleem is opgelost, ik kon nog wel opstarten in de veilige modus.

Mijn lettertypes uit de suitcase verwijderd en ik kon gewoon opnieuw opstarten. Het probleem kwam ook pas toen ik een lettertype in de suitcase wou laden, toen liep hij vast.

Geen Backup. Mijn bestanden staan maximaal 2 maanden op mijn mac en gaan daarna op back-up wij krijgen bijna alles aangeleverd van klanten.

Bijdrager
    Muziekfan

Dit probleem komt voor bij een beschadigd systemuiserver voorkeuren in je homefolder.
    1) Start je Mac op met toetscombinatie Apple-s tot het zwarte terminal venster verschijnt.
    2) Voer commando /sbin mount -uw / <enter> in
    3) Voer commando rm /Volumes/ <harddisknaam>/Users/<gebruikersnaam>/Library/Preferences/com.apple.systemuiserver.plist <enter> in
    Let op 1 : indien je harddisknaam spaties bevat, moet je deze in de Terminal als ‘ ‘ invoeren. Dus bijvoorbeeld “Macintosh HD”
    Let op 2: Het zelfde geldt voor de naam van je homefolder <gebruikersnaam>.
    4) Als het goed is wordt je opdracht uitgevoerd en kom je weer op de prompt terecht.
    5) Voer command reboot <enter> in. Je machine herstart en zal het weer normaal doen
    Le op 3: het verwijderde voorkeurenbestand regelt voor een deel hoe de Finder er uit ziet. Je zult instellingen kwijt zijn.

N.B.: een backup is altijd noodzakelijk!

Bijdrager
    japser909

Ferry Piekart schreef:
    Ik was laatst bij windowsvrienden, je weet wel, van die mensen die aan zelfkastijding doen…

hehehe :wink:

Bijdrager
    Muziekfan
    ”RM”

Het probleem kwam ook pas toen ik een lettertype in de suitcase wou laden, toen liep hij vast.

Dat was niet bepaald je oorspronkelijke melding!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.