16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Mark Stam

Mac start niet op….

Hey allemaal,

Gister wou ik via deze site: http://www.appletips.nl/4-vingers-multitouch-activeren-op-macbook-pro-1056/ 4 vinger multitouch op mijn macbook pro. Maar toen ik opnieuw opstarte merkte ik dat mijn trackpad “haperde” daarom heb ik mijn backup van de map extensions teruggezet en sindsdien geeft hij als ik opstart alleen nog het grijze apple logo met daaronder dat ronddraaiende cirkeltje…. Ik kan wel opstarten in Safe Mode. Daarin geeft hij 4 foutmeldingen over niet goed ge├»nstalleerde systeem extensies…

Ik heb al via de cd opgestart en mijn schijf gecontroleerd en hersteld en ook de schrijfbevoegdheden, maar niks werkt ook heb ik fsck geprobeerd en daar geeft hij aan dat mijn schijf “ok” is.

Heeft iemand tips/idee├źn?

Moderator
    Mac Daddy

Een oplossing heb ik niet, maar heb je toen je de eerst keer het .kext bestand verving daarna ook de permissie herstelt, zoals in de beschrijving stond?

Bijdrager
    Mark Stam

Ik heb dat gedaan via de terminal zoals iemand in 1 van de reacties zei.

Bijdrager
    Oppie

Archiveer & Installeer lijkt me voor jou het beste.

(En geen dingen meer doen die nerd-jes verzinnen…!)

Moderator
    Mac Daddy
    ”soundcraft”

Ik heb dat gedaan via de terminal zoals iemand in 1 van de reacties zei.

En ben je bekend met de terminal? Werk je er vaker mee?
    Zo nee, dan had je het niet moeten doen.
    En ik denk dat Oppie de beste oplossing nu geeft.

Bijdrager
    Mark Stam

bedankt in ieder geval voor de reacties

(En geen dingen meer doen die nerd-jes verzinnen…!)

Iets tegen mensen die achter goede dingen komen voor de mac?!
    Dit klinkt ieder geval niet echt aardig

En ben je bekend met de terminal? Werk je er vaker mee?

Ik heb me uiteraard wel ingelezen ja voordat ik iets doe ik ben niet iemand
    die alles gewoon maar doet wat er op een site geplaatst word.

Ik ben van plan er toch mee maar naar de apple store te gaan, heb al mijn
    gegevens via time machine kunnen backuppen via Safe Boot.

Bedankt voor de …hulp

Bijdrager
    Oppie

Achter goede dingen komen? En jij zit nu met de brokken?!:?

Waarom niet nu een Archiveer & Installeer (met behoud van instellingen en gegevens)? Kost je 30-45 minuten werk.
    http://support.apple.com/kb/HT1545

[size=9:f3a315bcf1]Die ‘Apple Store’ zal hetzelfde doen, maar je bent het ding een tijdje kwijt, en je moet eventueel er ook voor betalen.[/size:f3a315bcf1]

Bijdrager
    Mark Stam

Ja, maar zou dat meteen aan hun liggen… Maar ja

wbt Archiveer en Installeer.
    Ik zoek daar meer info over; Want op sommige site’s zeggen ze dat je al je data weer terugkrijgt op de oorspronkelijke plek,
    en sommige site’s zeggen dat je alles weer terug moet zetten. En programma’s die ik geinstalleerd heb wat gebeurt daarmee? Serials die ingevoerd zijn? iTunes bibliotheek word dat weer netjes teruggezet? iCal, adresboek?

Bijdrager
    Oppie

Weet ik veel of het aan hun ligt; feit is dat jouw Mac het niet meer doet na het uitvoeren van deze ongein!
    (Maar sorry dat ik dat vervelend vind…)

Lees die link van mij maar door, en voer het het uit (wel de correcte procedure, dus even opletten), dan zul je zien dat je dezelfde Mac hebt met een nieuw, werkende Systeemmap. Ik heb dit vaker uitgevoerd; altijd met bevredigend resultaat -anderen ook.
    Alles wat jij noemt blijft behouden, zonder dat je er verder iets voor moet doen.

Bijdrager
    Oppie

En? Is het nog gelukt?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik voelde al nattigheid bij de zin “daarom heb ik mijn backup van de map extensions teruggezet”

Aan iedereen die het van plan is: [size=18:57ed2ec8c2]BLIJF UIT DE SYSTEEM MAP[/size:57ed2ec8c2]

Bijdrager
    Mark Stam

Geen voorstanders van appletips.nl hier zo te horen

Bijdrager
    Oppie

Is het al opgelost dan?

Bijdrager
    Oppie

Tja, waarom zou je ook…

Moderator
    Mac Daddy
    ”soundcraft”

Geen voorstanders van appletips.nl hier zo te horen

Dat concludeer je uit het feit dat er 1 tip op de gehele site staat die nogal wat kennis van het OS vereist en het anders behoorlijk fout kan gaan?

Het is een zeer goede site en ik ben er zeker een voorstander van, maar daar gaat het hier toch helemaal niet om.

En net zoals Oppie ben ik ook wel benieuwd of het is opgelost.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik het verhaal goed begrijp was alles opgelost als je het gebackupte bestandje weer had terug gezet (en alleen dat dus. niet je hele extensie-map)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.