2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    All-Father

Mac start niet meer op!

Hallo, heb zojuist geprobeerd om een open firmware paasword op mijn mac te zetten, heb eerst de firmware up moeten daten met een os9 systeem en heb daarna als opstartschijf de netwerkschijf gekozen omdat mijn osx schijf (twee schijven in RAID) niet zichtbaar was in dat menu en omdat ik niet wilde dat hij weer opnieuw van os9 zou opstarten, nadat de computer naar netwerkschijven zocht en dus niks kon vinden starte hij uiteindelijk op van de osx schijf wat dus mijn bedoeling was, hierna heb ik in osx open firmware password ingesteld en de computer opnieuw opgestart en dus vergeten om in de systeem eigenschappen de osx schijf als opstartscijf in te stellen.
    Nu start hij dus op en zoekt naar netwerkschijven en wil dus niet meer van mijn osx schijf opstarten.
    Als ik opstart met alt ingedrukt dan ziet hij die osx schijf dus ook niet, en van cd wil hij ook niet meer opstarten… iemand een idee hoe dit op te lossen??

Bijdrager
    Esquare

Was het niet zo dat een open firmware password er juist voor zorgt dat je niet meer van externe schijven kan opstarten? Dan kom je hier alleen maar weer uit door het open firmware password te resetten. Dat kan vrij simpel (waarmee ook de beperkte bruikbaarheid van dat password is aangegeven): verwijder een latje RAM en herstart.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.