8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Mac sluit niet meer af!

Hellup!

Mijn mac sluit niet meer uit zichzelf af! Ik moet altijd de stekker eruit trekken! Wat is er aan de hand?

Moderator
    Adriaan Mol

Wat gebeurt er als je de computer af sluit en welk systeem gebruik je? We staan nu voor een open deur..

Bijdrager
    DeX

hij gebruikt het KoekenPeer® OS natuurlijk… :P

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Jaguar.
    Ik selecteer afsluiten of restart en hij doet verder niets. Ik kan dr op klikken wat ik wil maar hij blijft gewoon aan…

Loopt verder niet vast, reageert enkel niet op de bovengenoemde acties.

Bijdrager
    Jean Nicolas

Probeer eens alle randapparatuur usb etc. (op toetsenbord en muis na) los te koppelen, als hij het dan wel weer doet kan het aan een driver van een van die apparaten liggen, sluit ze vervolgens weer èèn voor èèn aan, en herstart per aangesloten app. om er achter te komen welke de boosdoener is, kijk dan voor een nieuwere driver op de site van de fabrikant of die het probleem oplost.

ik had een soorgelijk probleem met mijn keyspan serieel naar usb adaptor, helaas loste de nieuwere driver het probleem ook niet op…

suc6

Bijdrager
    reddog

Soms is de oplossing simpeler. Druk appeltje, alt + escape om te checken of toevallig een of ander programma hangt. Voer hier dan eerst een force quit op uit. OsX sluit slecht af bij hangende programma’s. 8)

Bijdrager
    DesertDog

mogelijke oorzaken:

Er is nog een programma actief welke niet door de mac kan worden afgesloten. (meestal van een of andere vage firma die niet volgende de mac standaard werkt). Dus ga even na sinds wanneer je dit probleem hebt en welke software je in die tijd hebt geinstalleerd. Je kan ook even via de terminal met het comando top kijken wat er nog actief is.

Probeer ook eens af te sluiten via ctrl-eject toets (indien je deze hebt natuurlijk), deze wil nog wel eens beter werken dan afsluiten via het menu.

Of je blijft gewoon 24/7 doorwerken op je mac :P

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Probleem lag aan het netwerk waarop ik zat, die wilde niet helemaal meewerken.

Dank voor de hulp:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.