12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ketjepje

mac retina pro is traag

Hallo,
    Mijn max retina pro heb ik nog maar een maand of 3 geleden aangekocht.
    Helemaal niet zo oud dus. Het gebeurde vaak wanneer ik heb afsluit en terug opstart, mijn achtergrondafbeelding verdwenen is.
    Nu deed hij op internet heel erg traag. Ik zette internet aan en uit op mac, heb al mijn openstaande programma’s gesloten enz.
    Niets hielp, dus dacht ik heb opnieuw op te starten. Ik kon mij inloggen, maar daarna enkel een wit beeld.. mijn muis kon ik ook bewegen maar niets anders.
    Ik wachtte een heel eind maar niets gebeurde. Dus terug opnieuw opstarten… 3 keer hetzelfde liedje. Ik zocht op mijn gsm wat ik daar aan kon doen en apple zei dat ik de shift-toest ingedrukt moest houden bij het opstarten. Dat werkte, en ik kreeg ingelogd.

Nu mijn probleem: Hij is super traag, beelden gaan niet vloeiend maar in stukjes, mijn bureaublad is weeral verdwenen naar het bureaublad van mac zelf..

Hij melde wel eens dat mijn opstartschijf bijna vol zat. Dus heb ik heel wat bestanden laten verwijderen, maar het helpt niet.. Iemand die mij kan zeggen wat ik fout doe of moet doen?

Bijdrager
    Rickje

Macbook Pro Retina

Anoniem

MacBook Pro met Retina-display

Bijdrager
    hokkie

En wat heeft de winkel gezegd? Of had je die nog niet gebeld…?

Bijdrager
    banditbiker

Wat zijn we weer lekker behulpzaam met zn allen….

Heb je na het verwijderen van de bestanden de prullenbak ook geleegd? Hoeveel ruimte heb je nu vrij?
    Heb je je mac al eens opgestart van zn recovery partitie? (alt knop ingedrukt houden bij het opstarten en voor recovery kiezen)
    Kies dan eens schijfhulpprogramma en check je schijfvolumes eens op fouten.

Bijdrager
    BoniMacX

Mijn naslag werk is doornemen anders. Begint met ‘Trage Mac’ > Veelgestelde vragen.

Bijdrager
    koen

Ret-ina-traag:lol:

Sorry, je hebt er niets aan, maar ik zag opeens de woordspeling. Zal wel door Battus komen.

Bijdrager
    MouseMighty
    BoniMacX op 28 februari 2014

Mijn naslag werk is doornemen anders. Begint met ‘Trage Mac’ > Veelgestelde vragen.

In normaal Nederlands: Neem anders eerst eens mijn naslagwerk door. “Trage Mac-> Veelgestelde vragen

Nog 1 tip: Vertel eerste eens even over welk model Mac het gaat. Dat vind je via de Finder->Menubalk->Appletje->Over deze Mac. Hoe meer en gedetailleerder je informatie is, hoe beter wij je van dienst kunnen zijn.

Bijdrager
    Ravenshield

Als je geregeld back-ups maakt, kan je best een clean install doen en dan je gegevens terugplaatsen.

Bijdrager
    koen

Dat is dus geen goed idee, want dan zet je prompt de mogelijke oorzaak weer terug. Beter kun je eerst even een vers account aanmaken, en dan kijken of hetzelfde gebeurt. Zo niet, dan is er iets corrupt in je thuisfolder. Heb je nog steeds problemen dan ligt het waarschijnlijk aan de hardware.

Bijdrager
    flyinghigh

Als je Mac net of bijna drie maanden oud is, zou je kunnen bellen met Apple Support. De telefonische ondersteuning is 90 dagen en misschien val je hier nog in. Ze nemen je stap voor stap door het systeem en werken zo naar een oplossing toe.

Een te volle harddisk in niet bevorderlijk voor de algehele snelheid van je systeem, maar goed je zegt zelf al dat je ruimte hebt vrijgemaakt.

En lieve reageerders hier in dit topic. Probeer aub wat meer inhoudelijk te reageren op de vraag van de TS. Aan een aantal reacties heeft de TS werkelijk niets!

Bijdrager
    Buzz
    ketjepje op 28 februari 2014

Ik zocht op mijn gsm wat ik daar aan kon doen en apple zei dat ik de shift-toest ingedrukt moest houden bij het opstarten. Dat werkte, en ik kreeg ingelogd.

Nu mijn probleem: Hij is super traag, beelden gaan niet vloeiend maar in stukjes, mijn bureaublad is weeral verdwenen naar het bureaublad van mac zelf..

Als je met Shift ingedrukt opstart dan start je computer in Safe Mode (http://support.apple.com/kb/HT1564?viewlocale=en_US&locale=en_US ). Dat betekent dus dat alleen de essentiƫle kernel extensies (drivers) worden geladen, zodat je bijvoorbeeld de kans hebt om drivers die problemen geven bij het normaal opstarten van je systeem te verwijderen. Safe Mode is bedoeld om op die manier aan trouble-shooting te doen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in Safe Mode verder aan het werk gaat, want dan werk je met allerlei beperkingen, en zal alles inderdaad veel trager gaan dan normaal.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.