5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Stephanie c

Mac recovery modus

Goedemorgen., ik heb gezien dat er al meerdere topics zijn hierover echter lukt t mij gewoon niet

Command r als geprobeerd evenals command option r.

Er staan 2 schijven op de computer dit heeft een collega ooit gedaan toen we er een nieuwere software op gingen zetten.

Ik heb nog originele cd’s application instal dvd en Mac os x instal dvd

Kan ik deze gebruiken om alles te wissen en alles opnieuw te installeren.

Hij geeft wel steeds aan dat er een update beschikbaar is, ik heb nu 10.8.5

Ik heb hem namelijk verkocht en wil hem netjes afleveren

Hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes Stephanie

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Om de in recovery-modus te komen zet je de computer helemaal uit, houd je je vingers bij de ⌘ en R-toetsen en zet je de computer aan. Zodra je doorhebt dat hij aan is, druk je die toetsen in en dan houd je ze ingedrukt tot je ziet dat je óf in de recovery-modus beland bent, óf op bureaublad uitgekomen bent — in welk geval je een nieuwe poging zult moeten doen. (Dit geldt eigenlijk voor alle toetscombinaties die je bij het opstarten in kunt drukken: als je ze maar even indrukt ben je te vroeg, te laat, je laat ze te snel los, of weet ik veel wat. Het is elke keer wat en vereist meestal meerdere pogingen, is mijn ervaring.) Lees ook dit artikel van Apple.

Als het eenmaal gelukt is kun je de computer opnieuw installeren, waarbij het ’t slimst is om het Schijfhulpprogramma te gebruiken om de hele schijf opnieuw in te delen in maar één volume, waarbij de data die er nu opstaat, verloren gaat. Aangezien je de computer toch wilt verkopen zal dat geen probleem zijn, lijkt me.

Bijdrager
    IGBA

Als je dan toch aan het wissen slaat, kun je net zo goed opstarten van dvd (dvd erin en ‘C’ ingedrukt houden bij herstart). De boel wissen en het originele OS er weer op. Netter kan niet.

Moderator
    Night

Er zijn behalve de herinstallatie nog een aantal dingen waar je aan moet denken voordat je je Mac gaat verkopen:
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201065

Let ook goed op stap 5/6.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    IGBA op 11 oktober 2015

De boel wissen en het originele OS er weer op.

Ik denk dan: als je toch aan het herinstalleren gaat, dan kun je net zo goed de nieuwste versie van OS X eropzetten door op te starten met ⌘R en de herstelpartitie daarvoor te gebruiken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.