8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Peewee1982

Mac probleempjes.

Goedenavond,

Sinds kort (na enorm genoten te hebben van mn macbook), ben ik niet zo tevreden meer over mn mac-je

Ik zal de problemen in chronologische volgorde neerzetten.

– Accu lade niet meer op, maar mac bleef gewoon werken.
    – Computer werde trager en trager. De oplossing vond ik in een nieuwe accu plaatsen.

Ik dacht dat ik weer kon genieten van het apparaat maar:
    – gister begon de mac spontaan uit te vallen bij internet gebruik. Dacht dat dit toeval was maar:
    – vandaag viel de mac weer een tig keren uit.
    – wat me nu opviel is dat de accu op 58% laad vermogen staat en niet verder opgeladen wordt. Het ledje van de lader staat overigens op groen.
    – zodra ik de voeding uit de mac haal, valt de computer (ondanks die 58%) uit.

Ik heb al een pram reset gedaan en een sec reset, maar weet echt niet waar ik het nu nog moe zoeken.

Wie helpt me uit deze benarde situatie?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk een Apple Certified Repair Center.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Reset de SMC eens.

Bijdrager
    Peewee1982

@waffle

De SMC is al gereset. Ik had het al vermeld, maar door autocorrect heb ik schijnbaar een sec gereset:P

@night
    . Ik ben er zelf ook ergens in de verte bang voor, maar probeer het zelf eerst op te lossen. Voordat ik naar Card service ga.

Bijdrager
    Vodka

Is het een originele apple accu, of een imitatie?

Bijdrager
    Peewee1982

@vodka,

Er is mij verteld dat het een originele accu is. Zoiets plaats ik niet zelf. Dus ga er vanuit dat het wel origineel is.

Sleutelbeheerder
    Night

Je kan dit nog even proberen (nou ja….”even”…):

This time, again out of a desperate attempt at something magical, I realized that, even though the machine would immediately shutdown when unplugged, it would not do so if I closed the lid and put it to sleep. Like that, it would stay on indefinitely. So I left it like that all night to push it beyond its shutdown charge limit. The next morning, the machine was at 87% charge when I lifted the lid back up. It did not shut down right away, but about 10 minutes later or so. So I plugged it back in and rebooted, closed the lid again, and unplugged it for another couple of hours. When I opened the lid again, it never shut down again. I put a CD into the slot and ripped it in iTunes several times until I drained the battery. It has behaved normally since.

Alle andere soortgelijke gevallen duiden toch weer op een defecte accu of (nog erger) andere defecten, zoals gesmolten draden en/of interne kortsluiting door slechte montage)

Geblokkeerd
    Anoniem

Over wat voor Macbook hebben we het (model, jaar, verwisselbare batterij of niet)?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.