16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucide-B

Mac Pro… waar kopen?

Ik wil een Mac Pro kopen. (3 GHz dual core + 23″ scherm + 4Gb geheugen)
    Zit er aan te denken om hem online bij Apple Store te kopen
    prijs lijkt zeer gunstig

goeie keus?

of beter ergens anders

Moderator
    Strifer

als je hem bij de dealer koopt heb je meestal wel voorrang op service en dergelijke en gaan ze ook niet moeilijk lopen doen over het feit dat je voor service komt terwijl je het niet bij de gekocht hebt(alhoewel ze dat gewoon moeten leveren, omdat ze anders geen authorised reseller mogen zijn).

Bijdrager
    Buzz

Als je met onderwijskorting kan kopen dan is de online Apple Store zeker een goede keuze. Nog meer onderwijskorting krijg je als je toegang hebt tot Surfspot.

Let wel op dat bij de online Apple Store de geheugenuitbreiding veel duurder kan zijn dan elders. Als je voor de Apple Store kiest, dan zou je daar voor het minimum geheugen kunnen gaan. De uitbreiding naar 4 GB kan je dan waarschijnlijk veel goedkoper ergens anders krijgen.

Zit je niet in het onderwijs, dan maakt het niet zoveel uit. De prijs van de Mac Pro zal overal hetzelfde zijn. Misschien vind je het dan leuker om bij een gewone winkel te kopen. Daar kan je rondkijken, om advies vragen, en kijken of het je bevalt.

Inactief
    Anoniem

Ik heb hem gekocht bij A-Mac(Den Bosch) omdat als er iets is kun je iemand direct aanspreken en niet via de telefoon. Ook kun je in de winkel een beetje afdingen.

Het enige nadeel was dat als je met credit-card betaald er 3% bijkomt. Maar ook dit was weer terug te brengen naar 1%:P

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    Juriaan

Ik heb hem gekocht bij A-mac Utrecht, omdat ik 8% onderwijskorting kreeg.
    Prowarehouse.nl is best goedkoop, en kan je mailen voor een mooie prijs! superservice
    En voor geheugen: Sourcesupply.nl ( ik heb er 4GB voor 250 euro gekocht )

Bijdrager
    Lucide-B

ik heb geen auto
    en bij mac store online is het gratis bezorgen!

maargoed… mocht er iets mis mee zijn… kan ik toch gewoon naar een willekeurige apple store?

dat van dat goedkopere geheugen is een goeie tip… dank!
    wat is slimmer 4×1 Gb reepjes of 2×2 Gb reepjes?
    kan je verschillende grootte reepjes met elkaar combineren?

Bijdrager
    aerosoul

Je kan wel naar een apple winkel met je bij de Apple store gekochte mac maar daar zitten ze vaak niet op te wachten als je dus geen klant van hun bent. Daarbij kan je nog wel eens wat dingetjes en reparaties voor niks krijgen als klant. Als ik jou was zou ik dus lekker naar een officiele apple winkel gaan zoals iCentre (uitgeest, alkmaar, haarlem, a’dam)

Moderator
    Night

Ik koop altijd alles bij MacWarehouse. Goede service, niet duur en snelle levering.
    En ja, ik heb een AARC om de hoek zitten, dus dáár hoef ik het niet voor te doen.

Bijdrager
    silvercircle
    ”lucide-b”

Ik wil een Mac Pro kopen. (3 GHz dual core + 23″ scherm + 4Gb geheugen)
    Zit er aan te denken om hem online bij Apple Store te kopen
    prijs lijkt zeer gunstig

goeie keus?

of beter ergens anders

Gewoon de Apple Store gebruiken maar bellen en niet zelf via internet doen.
    Voor een Mac Pro moet je korting vragen en die zal je ook krijgen. Zeker als er ook een scherm van Apple bij is. Je krijgt die korting enkel als je het zelf vraagt, ze zullen het zeker niet zelf voorstellen.

Als er iets mis is met je mac ga je gewoon naar een dealer in de buurt of je neemt contact op met Apple.
    Er was iets mis met mijn muis, even bellen en de dag erna had ik al een nieuwe. In dezelfde verpakking de oude stoppen en de mannen van UPS komen die dan later weer ophalen.
    Enige nadeel van de Store is dat je moet thuis zijn als ze komen leveren en is gewoonlijk tijdens de uren waarop je zelf meestal werkt.
    Maar je kan je pakje traceren en zo weet je precies wanneer het geleverd zal worden.

Ik heb ook een Mac Pro 3Ghz, echt een prachtige computer. Vele malen beter dan mijn dual G5 2.7 die ik ervoor had. Stiller, sneller, en veel koeler en iets zuiniger.

Hoe dan ook, plezier met je aankoop!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Mediamarkt geeft TWEE jaar garantie.

Inactief
    Anoniem
    ”MacApp”

Ik heb hem gekocht bij A-Mac(Den Bosch) omdat als er iets is kun je iemand direct aanspreken en niet via de telefoon. Ook kun je in de winkel een beetje afdingen.

Het enige nadeel was dat als je met credit-card betaald er 3% bijkomt. Maar ook dit was weer terug te brengen naar 1%:P

Het ene moment heb je een iMac 24″ en het andere moment een Mac Pro?!:roll:
    [size=9:d3f3ebc621]en een creditcard op je 14e .. right![/size:d3f3ebc621]

Bijdrager
    migel

lolllll

Moderator
    unSOUND
    ”silvercircle”

Gewoon de Apple Store gebruiken maar bellen en niet zelf via internet doen.
    Voor een Mac Pro moet je korting vragen en die zal je ook krijgen. Zeker als er ook een scherm van Apple bij is. Je krijgt die korting enkel als je het zelf vraagt, ze zullen het zeker niet zelf voorstellen.

Dat kan ik alleen maar beamen. Ik heb mijn eerste G5 setup ( PowerMac G5, Cinema Display en een iMac G5 erbij ) telefonisch besteld, en bij mij begon de verkoper wel zelf over korting…

8)

Bijdrager
    silvercircle
    ”migel”

@silvercircle
    hoe kan je betallen als je belt?. accept giro of ook weer met creditcard of hoe zit dat

Dat maakt geen verschil, dezelfde opties als via het internet zijn beschikbaar, alleen via credit card gaat alles altijd veel vlotter.

Bijdrager
    JazzEye

Waar kopen? Bij McPartners in Woerden: http://www.mc-partners.nl. Perfecte service en ook onderwijskorting

EDIT: o ja, ze bezorgen ‘m ook nog thuis als je wilt

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.