8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielsjuh19

Mac Pro Video Editing

Hallo,

Ik maak filmpjes met mijn DSLR, die uiteraard ook nog bewerkt moeten worden. Daarvoor gebruik ik After effects/ Premiere pro.
    Die gebruik ik nu op mijn mac mini uit 2011 die al wat slomer begint te worden. Wat zou ik het beste kunnen aanschaffen voor in de plaats van de oude mac mini. Ik heb niet een heel groot budget dus een nieuwe mac pro zal het niet gaan worden. Is het een optie om een iets oudere mac pro te kopen bij leapp of iused? En daar dan wat componenten te upgraden die verouderd zijn?
    Ik hoor het graag!

Mvg,

Niels

Bijdrager
    Shmoo

Als het budget niet al te groot is dan zou ik persoonlijk denken aan een Mac mini 2012 (server model). Dat is een Core i7 Quad Core processor tegenover een Dual Core dat je nu bezit.

Met een SSD erin gaat dat ding natuurlijk als de brandweer en een Quad Core processor heb je toch minimaal wel nodig wanneer je met video’s gaat werken.

Bijdrager
    janbertwedman

Ga ook voor Final Cut Pro, helemaal geoptimaliseerd voor OSX, enorme winst t.o.v. Adobe.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Wat je ook kan doen is vragen (bij Leapp of iUsed) naar een ‘kale’ Mac Pro. Dan heb je een serieuze korting, maar moet je natuurlijk zelf nog de videokaart, het geheugen en de SSD erin plaatsen.

Succes!

Geblokkeerd
    Carp
    Nielsjuh19 op 30 juli 2016

Hallo,

Ik maak filmpjes met mijn DSLR, die uiteraard ook nog bewerkt moeten worden. Daarvoor gebruik ik After effects/ Premiere pro.

Dat zou met een Mac Pro idd het beste gaan, zeker als je er een Nvidia GTX instopt, die CUDA ondersteund.
    Een 6-core 3.33 met een GTX780 bv (mijn voorkeur) en 24Gb of 48Gb RAM, dat komt op ±€1500.

Zie PB

Bijdrager
    amvd65

Ik heb enige tijd geleden deze review gezien: https://www.youtube.com/watch?v=NJt3av99e8k

Kan e.e.a. niet op waarde schatte maar hier wordt betoogd dat de combinatie van Final Cut Pro en de iMac (27″) optimaal op elkaar is afgestemd en vaak de Mac pro out performed. Dus los van de hardware die je aanschaft is het zeker te overwegen over te stappen naar FCP als je op Mac wil werken.

Zelf werk ik zelfs met een eenvoudig MB-air 1,4 Ghz i5, 4Gb en voor filmpjes (HD) tot 15-20 minuten gaat dat probleemloos.

Bijdrager
    Nielsjuh19

Heel erg bedankt voor de reacties die ik nu heb gekregen! Ik zal eens wat gaan rondkijken op internet of ik nog iets tegenkom!

Bijdrager
    KarelWillem

Zelf werk ik met onderstaande specs – dus zonder dedicated videokaart – en Final Cut Pro.

Full HD en UHD bewerken gaat daarmee als een tierelier, zonder ook maar een beetje warm te worden.
    Zo ongelooflijk hard trekt filmbewerking ook weer niet aan je systeem.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.