10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Mac Pro verzenden risico?

Hallo OMT’ers,

Ik heb een bod via marktplaats op mijn Mac Pro.
    alles goed en wel, dus ik reageer erop. Hij wil dat ik hem verzend en dat hij eerst de helft overmaakt en als de Mac Pro is aangekomen de tweede helft. Achterdochtig als ik ben, ben ik daar niet mee akkoord gegaan en na een tijdje heen en weer mailen zegt hij (na overleg met degene die over het geld gaat bij hun bedrijf) dat hij het hele bedrag overmaakt en dat ik als ik het geld binnen heb de Mac mag opsturen.
    nou vind ik dat best een idee, maar zit nu te bedenken wat mijn risico’s zijn als hij bijvoorbeeld defect raak tijdens de rijs? Ben ik dan aansprakelijk of het postbedrijf of de koper?

heeft iemand hier ervaring mee?

p.s. ik weet niet of ik de post in de goede catogorie heb geplaatst.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Ik heb er wel ervaring mee ja.

Als je het verstuurd via PostNL heb je normaliter geen recht op vergoeding bij schade. Als je aanvullend verzekert (dat is een optie), wordt een schadebedrag uitgekeerd bij verlies of schade, tot een bepaald maximum bedrag. Ik heb daar een keer gebruik van moeten maken bij een zending van computerelectronica naar Australië via PostNL. Het duurde best eventjes, maar het bedrag is keurig overgemaakt. Het levert je ook wel wat gedoe op wegens bewijzen, formulieren invullen e.d.

Een tijdje geleden heb ik een laptop via PostNL verstuurd, dat wilde de ontvanger graag. Ik ben er akkoord mee gegaan op de voorwaarde dat hij volledig aansprakelijk is voor verlies of diefstal en niet ik. Ik had het verzekerd verstuurd (op zijn kosten), mocht het mis zijn gegaan dan moest dus HIJ het zelf uit zien te zoeken met PostNL. Dat heb ik puur gedaan omdat ik geen zin in gedoe had. De koper was ermee akkoord gegaan, het product is verstuurd en goed aangekomen.

Succes.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Verlies of diefstal? Ik bedoel verlies of schade natuurlijk.

Inactief
    Anoniem

oke bedankt @Henk Jan de Bruijn
    ik moet mezelf ook sws niet aansprakelijk stellen, dat kan alleen maar gedoe opleveren…

Bijdrager
    Nielsvr

Tip mijner zijde, fotografeer het pakket zoals jij het inpakt. Zo kan je eventuele schade bewijzen middels foto’s en data. Gewoon verzekerd verzenden via TNT of een koerier heen en weer laten rijden (kost vaak ook minder dan je denkt)

Bijdrager
    Haike

Bij DHL hebben ze de mogelijkheid dat ze het komen ophalen op het adres wat jij hebt opgegeven. De koerier tekent voor het in ontvangst nemen van het pakket, en ik geloof dat ze een speciale lijn hebben voor het vervoeren van computer en aanverwante.

Moderator
    Night

Sowieso altijd verzekerd verzenden (dit is een aparte optie)! Met welke vervoersmaatschappij je dat ook doet.

Bijdrager
    flyerking

Kies voor zekerheid en verstuur hem onder rembours, dan heb je gegarandeerd je geld en is je mac pro verzekerd

Bijdrager
    vanadium

Idd rembours of vooruit laten betalen. Dit soort betalingsafspraken kunnen vaak tot veel ergenis leiden. En verzekerd versturen, jij weet toch dat je een “goede” MacPro verkoopt!

Inactief
    Anoniem

nou ik heb het geld binnen en ga hem morgen verzekerd verzenden, ik las dat rembours net iets te laat.
    ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen gezeik wil als hij niet helemaal perfect aankomt, ik heb hem namelijk al 10x gevraagd of hij hem niet liever wilde ophalen, maar zijn bedrijf moest deadlines halen en daarom konden ze geen tijd vrijmaken om hem op te halen.
    eesrt kwamen ze nog aan met PayPal en dat soort dingen, maar heb uiteindelijk gewoon het geld via de normale weg gekregen(gewoon overgeboekt met iDeal)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.