6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo

Mac Pro valt plotseling uit

Mijn Mac Pro (mid 2012) 2x 3,46 6-core vertoont helaas wat kuren.

Soms valt ie zomaar uit. Dat kan na een uur zijn of twee, maar ook 10 minuten.

Dat is qua werken niet erg handig uiteraard.

Er zijn recent wat stroomstoringen geweest, mogelijk speelt dat een rol.

– Ik vraag me af; kan de voeding beschadigd zijn of is er een ander hardware euvel wat dit verschijnsel kan veroorzaken?

Hartelijk dank voor je reactie;-)

Bijdrager
    MacBro

Een probleem in de voeding lijkt me een hele legitieme aanname.

Kun je iets terugvinden in de log files?

Bijdrager
    Ludo

Ik zal er eens induiken. Ik heb er ook een Pci kaart inzitten een amd radeon. Daardoor geen opstart scherm. Maar goed, dit heeft al 2 jaar prima gedraaid in deze configuratie, dus ik betwijfel of dat het is. Alles werkt ook gewoon goed en er zijn geen foutmeldingen oid.

Bijdrager
    Ludo

<p class=”cite”>Ludo op 10 december 2020 om 17:15</p>
    Ik zal er eens induiken. Ik heb er ook een Pci kaart inzitten een amd radeon. Daardoor geen opstart scherm. Maar goed, dit heeft al 2 jaar prima gedraaid in deze configuratie, dus ik betwijfel of dat het is. Alles werkt ook gewoon goed en er zijn geen foutmeldingen oid. Wel brand er na het uitvallen even een rood ledje op het moederbord. Daarna kan er weer opgestart worden. Computer en grafische kaart worden ook niet abnormaal warm en de fans werken gewoon.

Bijdrager
    Dieter_31

Over welke GPU spreken we?

Bijdrager
    Ludo

Ik weet niet of de afbeelding meekomt, maar het gaat om 2 x 3,46 6-core intel Xeon

Heb overigens een systeem diagnose gedraaid (ctrl,alt, shift, command + . )

Daaruit kon ik halen dat een oude wacom tablet driver steeds crashen. Die heb ik verwijderd.

Tot nu toe niet meer vastgelopen. so far so good.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Ludo.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.