8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Quint_D

Mac Pro: synchroon videobeelden afspelen op Tv’s met verschillende resoluties

Graag zou ik met mijn Mac Pro synchroon een videobestand willen afspelen op twee of zelfs drie tv’s met de volgende resoluties:

– 1080p (Full HD)
    – 2160p (Ultra HD)
    – 2160p (Ultra HD)

Is dit mogelijk?

Op dit moment lukt dit niet met VLC aangezien de twee TV’s bij instelling videokaart: synchrone weergave allebei naar 1080p schakelen.

Bestaat er een programma waarmee je hetzelfde videobestand gelijktijdig kunt afspelen op de twee schermen, maar waarbij de resolutie van de schermen gelijk blijft? (de videokaart staat hiermee dus niet ingesteld op synchrone weergave maar kent aan iedere tv een aparte resolutie toe in het menu instellingen)

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Outragemac

Doorlussen van signaal tuusen de TV’s is niet mogelijk?

Bijdrager
    Outragemac

Doorlussen van signaal tussen de TV’s is niet mogelijk?

Bijdrager
    Quint_D

Helaas is dat niet de oplossing.. de Mac Pro moet echt twee signalen uitsturen 1 x 1080p en 1 x 2160p waarbij we naar allebei tegelijkertijd hetzelfde videosignaal willen sturen. De video moet dus gelijk spelen op allebei de schermen maar met een andere resolutie. Tips zijn erg welkom:)

Bijdrager
    Outragemac

Indien de TV’s kunnen worden doorgelust stuur je het 2160p signaal naar tv 1, (2160p native?), ditzelfde signaal gaat van tv 1 naar naar tv 2 die het automatisch op de native resolutie van 1080p weergeeft. Of denk ik nu te simpel?

Bijdrager
    Quint_D

In dit geval kan dat helaas niet omdat er geen output op de tv’s zit. Het zijn geen monitoren met een singaal output, enkel weergave. (line-input)
    Doorlussen van de TV kan dus volgens ons niet..

Bijdrager
    Quint_D

Overigens wel bedankt voor het meedenken:)

Bijdrager
    Outragemac

Een HDMI splitter tussen Mac en de TV’s!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.