5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    eklein

Mac Pro start langzaam op

Mijn Mac Pro heeft sinds enige tijd lang nodig om op te starten. Het duurt bijna een minuut voordat het appeltje verschijnt waarna alles op normaal tempo gaat. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat dit is opgetreden sinds ik mijn Windows XP bootcamp partitie heb verwijderd.

Suggesties hoe ik dit kan oplossen zijn zeer welkom of mogelijke andere oorzaken en oplossingen.

Bijdrager
    acb

Die MacPro gewoon niet uitzetten! s’ Nachts voert hij netjes zijn onderhoud uit, misschien mist hij dat wel….:o

Bijdrager
    wilko
    ”acb”

Die MacPro gewoon niet uitzetten!

Wat is dit nou weer voor belachelijk advies :/

Kijk eens in de mapjes /Library/LaunchDaemons/, /Library/LaunchAgents/ en /Library/StartupItems en kijk of daar iets door wordt opgestart wat er niet thuishoort.

Dat onderhoud wordt tegenwoordig trouwens niet alleen ’s nachts uitgevoerd dus daar hoef je je machine niet voor aan te laten.

edit: oh trouwens, schiet me nu even iets te binnen: kijk eens in je system preferences onder startup disk (opstartschijf). Staat daar de goede harde schijf geselecteerd?

Bijdrager
    n8n

Waarom Uberhaubt ooit uitzetten, lekker in de standby als je niet download s’nachts, lekkere Nederlandse mentaliteit. Een andrere is van stroombesparing (geld :P) maar dat valt in standby reuze mee naar ik weet

Bijdrager
    eklein

@wilko
    Bedankt, heb opnieuw de juiste opstartschijf geselecteerd en het is nu weer helemaal goed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.