11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    renzie

Mac Pro sluit na tijdje zich zelf af

Een vriend van mij in Suriname heeft dit jaar in de USA een nieuwe Mac Pro desktop voor zijn grafisch bedrijf gekocht. Nu na 4 maanden heeft hij het volgende probleem. de Mac sluit zich na een tijdje automatisch af en is pas na een lange tijd weer aan de praat te krijgen. Hij heeft dan een tijd nodig om zich zelf weer op te starten en laat dan weer de programma’ s zien die hij automatisch had afgesloten.
    Er is in Suriname geen Apple reseller of andere officiele Apple vertegenwoordiger waar hij naar toe kan en hij vroeg aan mij als ervaren mac gebruiker of ik misschien weet wat er aan de hand kan zijn. De mac draait op 10.8.4, hij heeft meerdere malen een pram reset uitgevoerd, disk utilty gedraaid, sluimerstand bij energie in de systeemvoorkeuren staat op nooit.

Het lijkt er op dat de machine oververhit raakt? of een kapotte voeding misschien?

Renzie

Bijdrager
    iMad

Wat geeft het logboek aan?

Bijdrager
    renzie

ik heb geen logfiles. ik heb hem een bericht gestuurd om in console een kopie van de logfiles te maken en mij deze naar mij te mailen.

renzie

Bijdrager
    johnkeates

Installeer een stuk software om de temperaturen in de gaten te houden. Kan inderdaad oververhitting zijn.
    Kapotte voeding is onwaarschijnlijk om dat ie dan op vaste momenten zou uitvallen. Hitte is iets wat opbouwt afhankelijk van wat je doet en de omgevingstemperatuur.

Bijdrager
    renzie

@johneates, ik heb hem al geadviseerd om istat menus te installeren en inderdaad de temperaturen in de gaten te houden. Ook ik heb ik gevraagd of de mac op een UPS is aangesloten die misschien verantwoordelijk is voor het afsluiten.

renzie

Bijdrager
    Ward

Het kan ook een defecte geheugenmodule zijn

Bijdrager
    renzie

@ward ik heb al gevraagd of er misschien extra (aftermarket) geheugen gebruikt is. ik heb nog geen antwoord gekregen.

renzie

Bijdrager
    FloorvN

als je zoiezo nog binnen de eerste 12 maanden defecten of problemen hebt, kun je nog altijd naar Apple stappen !
    Je kunt dan altijd nog garantie claimen..

Apple Care aanschaffen is ook altijd een aanrader !

Bijdrager
    renzie

@floorvn dat is nou net zijn probleem. hij woont in Suriname waar er geen Apple store, resellers etc zijn waar je naar toe kan. het apparaat is in Amerika gekocht. Hier in Nederland was ik er natuurlijk meteen mee naar de genius bar in Amsterdam gegaan.

renzie

Bijdrager
    FloorvN

ok,

dat is lastig idd !

wat voor temps. heeft zijn CPu en GPU ?
    mischien is een van beiden mogelijk te warm…

Bijdrager
    MrBelloNLD

Smc fan installeren

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.