19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    syriani

Mac Pro Reinstall Hangt steeds…

Ik wil in mijn mac pro eerste generatie quad 2,66 de schijven vervangen,

heb 2 spinpoints van samsung gehaald en die wil ik in raid zetten via de disk utility(striped)

maar wat ik ook probeer te installeren, originele 10.4.7, een upgrade dvd van 10.5, de dvd’s van 10.5.2 van macbook air, een 10.5 full image op firewirepartitie, tekens weer hangt de installatie nog voor dat de setup ingeladen is…
    Bij het apple logo en de draaiende cirkel krijg ik telekns het grijze scherm met de powerbutton te zien met de melding dat ik mijn systeem moet herstarten…, als ik mijn oude schijven erinsteek kan ik nog gewoo nstarten en werken, maar ook van hieruit de installatie triggeren geeft hetzelfde resultaat, daarnet die smc eens gereset maar hielp ook niets,

kan iemand mij aub in de goede richting helpen?? ben gefrustreerd aant geraken!

THANKS!

Bijdrager
    Pieterr

Is het je wel al gelukt om de schijven HFS+ (Journaled) te formatteren met Disk Utility (gestart vanaf DVD)?
    Heb je daarbij GUID Partition Table (GPT) als partition schema gekozen?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

de dvd’s van 10.5.2 van je macbook air gaan in ieder geval niet werken lijkt me

Bijdrager
    iFredo

Heb je hier al tussen gekeken?

deze wellicht?

Bijdrager
    iDuck

Probeer je op de OSX RAID te installeren? Zoja, dat kan niet, want het wordt in OSX softwarematig geregeld. Dus installeren op één schijf, en na installatie de RAID instellen.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Sullivan”

de dvd’s van 10.5.2 van je macbook air gaan in ieder geval niet werken lijkt me

Want die zijn voor Intel, terwijl je MacPro PPC is……

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hansi2124″

Want die zijn voor Intel, terwijl je MacPro PPC is……

Ben je niet in de war met de Power Mac ?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je hebt gelijk!

:oops:

Bijdrager
    syriani

haha,

inderdaad het is de intel versie, Quad Intel Xeon waar het om gaat , dus mijn dvd’s zijn neit het probleem zeker niet aangezieni k zelfs terruggrijp naar de 10.4.7 die origineel meegeleverd werd.

Maar goed, ik vrees dat mijn probleem elders ligt, heb nog wat liggen knoeien…

Nu blijkt als ik alle schijven uittrekt, en enkel het werkende volume inplug met een 10.5.5 die gewoon werkt dat zelfs dan een clean install niet mogelijk is.

Ik herstart voor een install, krijg wit scherm met apple en draaiende streepjes, en ineens kleurt de achtergrond grijs en zie ik een donkergrijskader met powerbutton logo op achtergrond en in een paaar talen beschreven dat ik mijn systeeem moet herstarten, na 30 keer geef je dit gewoon op:p

Dus nog voor dat er sprake is van raid, en nog tijdens het inladen van de installatie loopt het mis, waar kan dit aan liggen? is de 8800 niet ondersteunt vanop vorige osx versies? meot ik de oude terug inpluggen voor installatie? ik heb het systeem al volledig afgekoppeld en laten ontladen om te resetten, ben beetje pissig aant worden

Who will be my Genius plz?:D

Bijdrager
    Pieterr
    ”syriani”

Who will be my Genius plz?:D

Begin eens met antwoorden te geven dan…

”Pieterr”

Is het je wel al gelukt om de schijven HFS+ (Journaled) te formatteren met Disk Utility (gestart vanaf DVD)?
    Heb je daarbij GUID Partition Table (GPT) als partition schema gekozen?

Bijdrager
    syriani

dat is inderdaad gelukt,

maar het heeft er blijkbaar niets mee te maken, des chijven zijn bruikbaar vanuit mijn huidige osx schijf als ik ze gewoon als extra’s inplug, die werken dus, maar ik krijg zelfs op het systeem zoals het was(vergeet de nieuwe schijven even) de installatie niet gaande,

ook met de oude configuratie kan de installatie niet geladen worden, of geeft hettenminste op na een 20 seconden en geeft mij het grijze scherm met herstart melding

Bijdrager
    Pieterr

Als je opstart vanaf DVD, en dan een installatie start, werkt dat niet op die HFS+ geformatteerde schijven?

Bijdrager
    iDuck

Als je opstart met een Kernel Panic dan de hardware test draaien. Koppel alle externe apparaten los (behalve TB en Muis).
    Misschien zit één van de geheugen modules niet helemaal lekker op zijn plek. Even nagaan of alles goed zit.

Bijdrager
    syriani
    ”Pieterr”

Als je opstart vanaf DVD, en dan een installatie start, werkt dat niet op die HFS+ geformatteerde schijven?

ik geraak zelfs niet in de installatie, de enige optie is de macbook air dvd die laat me nog toe om de disk utility en andere te starten vanaf dvd maar zegt dat de versie niet op deze mac gebruikt kan worden,

maar zoals ik al zei, het lukt zelfs niet op de schijf die altijd gewerkt heeft en waar ik nu nog mijn volledige systeem tot op heden gebruik

Bijdrager
    syriani
    ”iDuck”

Als je opstart met een Kernel Panic dan de hardware test draaien. Koppel alle externe apparaten los (behalve TB en Muis).
    Misschien zit één van de geheugen modules niet helemaal lekker op zijn plek. Even nagaan of alles goed zit.

al het even nakijken die geheugen modules, maar als alles perfect draait lijkt me dat sterk, alla ram is ook weergegeven in syseemprofiel

Ook hardwaretest heb ik gisteren reeds uitgevoerd en die kon niets vinden

begin te denken dat door de firmwareupgrades over een periode van 2 jaar en vele belangrijke stuurprogramma’s voor oA een geforce 8800 ergens een belemmering vormen omdat de nodige drivers niet op originele dvd’s meegeleverd zijn, of ben ik wat ver aan het redeneren?

Bijdrager
    syriani
    ”iDuck”

is het wel een kernel panic? ik krijg niet het echte kernel panic scherm te zien maar gewoon de herstartkader,
    meen uit het verleden dat je dan een scherm met tekst krijgt en paar regels code

Bijdrager
    syriani

ik heb dus de raid aangemaakt terwijl ik opgestart ben in de oude 10.5.5 schijf,

vandaaruit ook de optie terugzetten gebruikt en de oude 10.5.5 overgeladen op nieuwe raid, vervolgens die als opstartvolume geselecteerd en alles werkt prima,

dit zou toch een aantal twijfels moeten uitsluiten, het ding werkt gewoon maar waarom kan mijn mac pro geen clean install meer doen, of beter, waarom kan hij de installatiedvd niet laden? wat loopt daar mis
    enkel de macbook air dvd kan geladen worden mits de melding dat deze niet gebruitk kan worden op deze mac, maar ik kan wel de disk utility aanspreken in dat geval, heeft het dan te maken met het feit dat je een geupdate versie van osx moet hebben na de firmware versies voordat je een geslaagde installatie kan uitvoeren.

ik wil nog steeds een verse install doen, maar nu weet ik tenminste dat de hardware allemaal werkt

Bijdrager
    –help

Je hebt de volgende gebruikt zeg je:

originele 10.4.7, een upgrade dvd van 10.5, de dvd’s van 10.5.2 van macbook air, een 10.5 full image op firewirepartitie

Zou het niet kunnen zijn dat de orginele 10.4 corrupt is ? en een upgrade 10.5 kan je alleen gebruiken als er 10.4 op staat, daarnaast een 10.5.2 van de MB Air is alleen te gebruiken op de betreffende machine. En hoe heb je de de 10.5 retail op de firewaire schijf gezet ?

Bijdrager
    iFredo
    ”bmwmaster”

Je hebt de volgende gebruikt zeg je:

originele 10.4.7, een upgrade dvd van 10.5, de dvd’s van 10.5.2 van macbook air, een 10.5 full image op firewirepartitie

Zou het niet kunnen zijn dat de orginele 10.4 corrupt is ? en een upgrade 10.5 kan je alleen gebruiken als er 10.4 op staat, daarnaast een 10.5.2 van de MB Air is alleen te gebruiken op de betreffende machine. En hoe heb je de de 10.5 retail op de firewaire schijf gezet ?

Juist, het lijkt erop dat je geen werkende Leopard versie in je bezit hebt. Ff een doosje Luipaard halen lijkt me.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.