16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    maccane

Mac Pro of MacBook Pro voor FCS

Hier is mijn luxe probleem kan je wel zeggen ik krijg binnenkort wat geld ter beschikking die ik alleen mag besteden ivm film montage.
    Nu werk ik zelf met FCS 2 op een PPC dual 1.8Ghz al ongeveer 6jaar en moet zeggen hij doet nog steeds prima met HD materiaal van DVCpro van HVX200.(met een opgewardeerde video kaart trouwens)
    Ik zit daarom ook te twijfelen of ik nu een nieuwe macpro moet kopen of gewoon een 15″ macbookpro .en de rest van geld investeren in FCS3 .
    Buiten de deur werken doe ik op dit ogenblik niet veel maar kan natuurlijk nog komen en vind ze daarom wel enorm handzaam en makkelijk ..
    Graag jullie advies ….

Bijdrager
    bedhead

Choch, wat is de meerwaarde van monteren op een Macbook Pro? Op locatie gaan inderdaad. Wanneer wij in he buitenland montages maken voor televisie, dan gebeurt dit op een MacBook Pro. Voor grotere producties nemen we onze Mac Pro’s mee. Deze werken wel nog altijd een stuk aangenamer he. Ik zou dus voor de Mac Pro gaan. De voordelen zijn enorm (uitbreidbaarheid, krachtig, grotere schermen die je kan aansluiten…)

Als je van plan bent er veel op de baan mee te gaan, dan zou ik voor de Macbook Pro gaan, maar uit je post blijkt dat dat niet zo is.

Bijdrager
    B..

Ik zou ook gaan voor een mac pro. Je hebt wat meer mogelijkheden en het lijkt me op 1 of 2 schermen een stuk lekkerder werken.

Toevallig heb ik deze week een macbookpro gekocht en moet zeggen dat het wel lekker werkt. Ik zet het materiaal en de project files in 1 map en kan het moeiteloos op me macbook zetten en onderweg verder editten.

Bijdrager
    maccane

Dank voor de reakties
    Hé B… je bedoelt neem ik aan dat je een macpro deze week hebt gekocht en macbook voor onderweg

2 schermen werken vind ik persoonlijk niet prettig heb gewoon een 24″ Eizo monitor en die blijf ik graag gebruiken ik hoef geen glossy scherm voor beeldverwerking.

Ik neig ook meer nu naar een macpro en in de toekomst een macbook er bij

Bijdrager
    hobbes2210
    ”maccane”

Ik neig ook meer nu naar een macpro en in de toekomst een macbook er bij

Ga dan wel voor de macbookpro. Dat zal je niet berouwen:-)

Bijdrager
    julik

Ik zou persoonlijk voor een Macbook Pro kiezen tenzij je per se interne opslag wilt gebruiken of uncompressed HD/2K wilt doen. De snelheden voor die twee jongens zijn zelfs op de PCI express slot van de macbook niet te bereiken, voor zover ik weet (maar dan zit je met een fiberchannel kaart in je MacPro en een grote RAID kast).

Bijdrager
    1234

jammere van de MBP is nu dat er in de 15 inch alleen een SD kaart lezer zit en geen expresscard slot.

ik zit met hetzelfde dilemma, maar een beperkt budget.

ik denk dat ik voor een MBP ga uit de vorige serie met twee videokaarten en een expresscardslot.

ik vervang hiermee ook mijn macbook dus wil wel een beetje mobiel blijven.

Uitbreidingmogelijkheden van de MacPro zijn echter zeer interessant.

moeilijk moeilijk…

Bijdrager
    julik

MBP alleen 17 inch, ja (en mat scherm). Ook vanwege het feit dat zijn scherm full-HD plaatje kan tonen + wat play/pause knopjes (puur pixel voor pixel) en de express card.

Bijdrager
    1234

maar HD materiaal werkt gewoon prima toch op het 15″ MBP model?

Bijdrager
    julik

Ja maar je hebt niet genoeg resolutie om 1080 HD materiaal weer te geven 1 voor 1 (1440 by 900 is de max van de 15 inch)

Bijdrager
    maccane

Ja dat is voor wel doorslag gevend als je met DVCpro werkt dan moet je gewoon via expresscard naar PCMCIA slot hebben zodat je rechtstreeks je P2 kaart kan ontladen.

Maar als ik geld toch maar een keer kan uitgeven dan maar minder mobiel dus Macpro Quard.
    Als je dan toch een keertje mobiel wil dan kan dat ook met macbook las ik ergens .

1080P werk ik haast nooit mee
    Vind 720p meer filmisch persoonlijk

Bijdrager
    julik

Vind 720p meer filmisch persoonlijk

Raar, maar het is allemaal aan jouw natuurlijk. “Flimisch” kun jenouwelijks beoordelen op resolutie ;-P

Bijdrager
    maccane

Ok het is even off topic maar vooruit voor deze keer dan.

jazeker heeft resolutie mee te maken hoe meer resolutie des meer pixels die de belichting capaciteit van de camera vergen.

Soms kan je beter beeld krijgen met iets minder resolutie doordat elke pixels maximale belichting heeft genoten de kleuren kunnen in dat geval veel strakker uitzien en het kan zelfs scherper zijn 1080p.
    Het is maar de vraag als je met je camera 1080 p schiet alle pixels hebt kunnen belichten elke pixel die niet goed hebt belicht vertaald zich direct uit in ruis .

Bijdrager
    1234

offtopic:
    kwam net dit tegen om een enigszinds filmlook te krijgen met FCP

http://www.youtube.com/watch?v=TPoeSSVeKis&feature=PlayList&p=F31411CEBE40C176&index=0&playnext=1

Bijdrager
    maccane

Nog even voor de zekerheid zijn er misschien geruchten dat er binnenkort nieuwe macpro’s uit gaat komen
    Dat zal natuurlijk jammer zijn als ik er nu een zal bestellen en maand later er nieuwe modellen gelanceert worden

Bijdrager
    1234

reken daar voorloopig maar niet op.

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Pro

je kun altijd wachten, als je hem nu nodig hebt, koop hem dan nu.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.