9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    junipur

Mac pro late 2013 processor upgrade

Hey,

Iemand weet van een plek waar een “expert” of iemand met kennis van zaken je processor kan upgraden tegen betaling?

We hebben een quad en six core staan die we naar 10 of 12 core zouden willen brengen.

Betreft de recentste modellen Mac Pro 6,1.

Ik vind online dat owc dit in Amerika wel zou doen, maar daar ben ik hier niet veel mee natuurlijk.

Ik voel me niet helemaal comfortabel om het zelf te doen.

Of indien iemand zich hiervoor geschikt voor vindt mag die altijd eens contact opnemen. Wel enkel als je echt weet wat je doet.

groetjes,
    June

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Brr… Toch heel wat moeilijker dan wat ik moest doen om mijn MacPro 4,1 4 core up te graden naar een 5,1 6 core. Dat filmpje gaat trouwens erg snel.

Bijdrager
    FloorvN

beetje off topic maar @ Mac Hammer Fan,

Wist je dat je dan ook nog een firmware upgrade kan doen van je 4,1 naar 5,1 en dan kan je o,a DDR3 1333 geheugen draaien ipv 1066..

@ Junipur,

Je zou hem denk ik ook naar een PC zaak of Apple repair winkel kunnen brengen, en dan laat je door hun een CPU upgrade uitvoeren.
    Koop bijv. zelf ergens de CPU (XEON), lever deze samen met jullie MacPro af bij een winkel..

Bijdrager
    junipur

Tot nu toe nog niemand gevonden. De processor bestellen is inderdaad niet het probleem.

Voorlopig al een paar “Doen we niet – risico nemen we niet” reacties gehad.

Ik zoek voorlopig nog verder! Anders doe ik zelf een poging.

Bijdrager
    FloorvN

Mocht je zelf aan de slag willen gaan, adviseer ik de volgende handleiding te gebruiken !

https://www.ifixit.com/Guide/Mac+Pro+Late+2013+CPU+Replacement/21947

Bijdrager
    junipur

operatie 10 core update is uiteindelijk succesvol!

je kan echt letterlijk de stappen in de video volgen, mits de nodige voorzichtigheid (omdat je toch soms wel wat kracht moet uitoefenen met je schroevendraaiertjes. Ook zijn de juiste kwalitatieve tools een must!

Draait nu op een 10 core 3Ghz E5.

Bijdrager
    junipur

Een zware animatie op een quad core vs 10 core in After effects gaf ons bij een test 7min vs bijna 30 min.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Veel plezier met je processor upgrade.:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.