7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Samjudo58

Mac pro ja of nee?

Hallo,

Ik ben de laatste tijd behoorlijk veel bezig met muziek bewerkingsprogramma’s maar nu merk ik dat mijn 2,5 ghz mini mac late 2012 dit niet altijd trekt. Ik heb er zelf een macbook pro 13inch nieuwste editie bij. Deze trekt het wel. Nu kan ik aan een 2e hans Mac pro komen met de volgende specificaties:
    Mac pro 2.1
    8 core 2,66 3
    2 gb ddr2 667 mhz ecc fbdimm 4870 mac
    1 x dvi 1 x mini display port yosemite als besturings systeem clean install opslag 160 gb +250 gb hdd wifi 2x lan

Maar is deze beter dan mijn mini mac en mijn macbook pro?

ik hoor graag van jullie!

Bijdrager
    Buzz

Nee, niet doen. Dit is een antiek model (2007) die op alle fronten langzamer zal zijn dan je Mac mini en MacBook Pro.

Bijdrager
    pimmink

Je had beter de 15inch Macbook Pro kunnen halen, dan had je standaard (weet niet of jij het hebt) 16GB RAM en een i7.
    Misschien dat het slim is als je nog kan terugbrengen (ik weet niet of dat kan) om te switchen naar 15inch.

Bijdrager
    Koning Frank
    Pim op 29 september 2015

Je had beter de 15inch Macbook Pro kunnen halen, dan had je standaard (weet niet of jij het hebt) 16GB RAM en een i7.
    Misschien dat het slim is als je nog kan terugbrengen (ik weet niet of dat kan) om te switchen naar 15inch.

Ja joh, of neem gelijk de nieuwe mac pro met 6-core en twee GPU’s. Das nog beter.

Bijdrager
    King.Carp

Heb je wel al het maximum uit jouw macmini gehaald. Een ssd en 16 GB doen wonderen. Daar kan die mac pro 3.1 zeker niet tegen op!

Bijdrager
    TheBigZ

Eens met hierboven. Voor €95 je geheugen uitbreiden naar 16GB, en voor €165 een 500GB SSD in je Mac mini zetten. Veel plezier van een beperkte uitgave.

http://tweakers.net/pricewatch/325625/crucial-mac-memory-ct2c8g3s160bmceu.html

http://tweakers.net/pricewatch/430404/crucial-bx100-500gb.html

Bijdrager
    KR1275

Vergeet niet dat je een exra S-ATA kabeltje nodig hebt. Gemakkelijk te vinden op marktplaats en eBay.
    Ik heb de i& 2.3 QC met SSD en nog steeds perfect en supersnel (helaas niet geschikt voor 4K).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.