12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    btech

Mac Pro harde schijf

Even wat raad ivm een harde schijf. Standaard zat er in mijn macPro een harde schijf van 1TB, alles erop geïnstalleerd. Werkt perfect.
    Deze week heb ik er een extra interne harde schijf van 2TB bijgekocht. Nu zou ik die nieuwe 2TB schijf willen gebruiken ipv de 1TB die nu in slot 1 zit. En de 1TB als back-up gebruiken.
    Hoe pak ik dat best aan?

alvast bedankt!

Bijdrager
    Demon Hunter

2TB schijf in slot 2 doen, met Carbon Clone Copy de inhoud van de 1TB schijf volledig kopiëren naar de 2TB schijf, de 1TB schijf formatteren en als back-up gebruiken.

Bijdrager
    fatboysmart

of met Superduper

Bijdrager
    smoothvision

Of gewoon even naar de Lion Recovery gaan en via Disk Utility (Schijfhulpprogramma) via de optie ‘Terugzetten’ de 1TB als Source (bron) aangeven en de 2TB als destination (doel) even laten draaien en opstarten vanaf de 2TB schijf. Als alles bevalt de 1TB wissen en gebruiken voor bv Timemachine.

Bijdrager
    Haike

Hm…. is het verstandig om je back-up mee te laten draaien in een en dezelfde machine? Ik heb dat ooit eens gedaan in een G3 B/W; die crashte, 2 schijven naar god… weg back-up. Of zit dat in een Mac pro zodanig gescheiden dat dat niet kan?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat hangt af van wat er kapotgaat en hoe erg, zou ik zeggen. Een externe schijf zou ook kapot kunnen gaan als de computer het begeeft, als dat op een dramatisch genoege manier is, dus ook dat is niet 100% veilig — maar wel waarschijnlijk veiliger als een back-up op een interne schijf.

Moderator
    unSOUND

Het is een optie voor een EXTRA voor backup-gebruik tegen wissen en overschrijven. Maar bij diefstal, brand of kortsluiting ben je die backup gewoon kwijt…

Bijdrager
    btech

Carbon Clone Copy deed perfect zijn werk!

Bedankt!

Bijdrager
    anoukane

Zonde om een nieuw topic aan te maken voor een simpele vraag;

Ik wil een extra HD in m’n Mac Pro stoppen.

Is deze geschikt?

http://tweakers.net/pricewatch/268394/western-digital-av-gp-wd20eurs-2tb/specificaties/

Bijdrager
    Haike

Je moet weten of die Pro van jou SATA 300 kan draaien, en of je moederbord de grote van de schijf aan kan. Dus ik denk dat de vraag meer is of je Pro geschikt voor deze schijf…

Moderator
    unSOUND

Het is een model met SATA 300 inderdaad. Zou gewoon moeten kunnen.

Bijdrager
    Haike

Kijk,.. opgelost..:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.