7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    flowolf

Mac Pro gooit willekeurig schijven eruit

Mijn Mac Pro uit 2010/2011 gooit willekeurig schijven eruit. Ik had er erge last van een jaar of wat geleden, toen is het een periode rustig geweest (?)en nu begint het gelazer weer. Natuurlijk net toen ik gisteravond een film moest afmaken gooide die mijn camera via USB eruit. Uiteindelijk heb ik alles op mijn MB Pro moeten monteren…

USB-sticks, harde schijven,, alles via USB gaat eruit. Alleen via eSata is is stabiel. Ik heb hem al eens teruggebracht naar Pro Warehouse en die laten hem dan 2 dagen lopen met een schijf gekoppeld en dan gebeurt er natuurlijk niets…

Het zal wel een software-bug zijn icm (mijn) hardware en daar is geloof ik niet veel tegen te beginnen maar ik probeer het toch maar… Heeft iemand succes gehad met een bepaalde aanpak?

Bijdrager
    nervus

Dit fenomeen ken ik niet met mijn MacPro (zelfde bouwjaar), maar ik heb wel nogal wat hinder gehad van onder meer oudere (niet meer updatebare) preference bestanden (deels van gebruikers-SW, deels van SW horend bij oudere hardware).
    De oplossing was het clean installeren van het OS, nadat ik een back-up (geen Time Machine!) had gemaakt van mijn opstartschijf en daarna de voor mij relevante SW stuk voor stuk opnieuw installeren. Het kostte tijd maar de machine loopt nu als toen ie net uit de winkel kwam.

Bijdrager
    madcat

Heb je de apparatuur direct op de USB poort gezet of via aan hub?
    probeer het ook eens via een andere poort, het lijkt een beetje alsof de voeding niet stabiel is.

Als je het direct in de USB poort hebt gedrukt, probeer eens een powered usb hub.

Bijdrager
    flowolf

@nervus
    Ik heb onlangs een SSD ingebouwd en Maverick geinstalleerd…

@ madcat
    Direct op de poort(en). Rare is, een tijdje ging het dus helemaal goed, ik heb eerder de camera aangesloten zonder problemen, diverse schijven maar gisteren was t een klerelijer… Kennelijk een software upgrade dan die de boel corrumpeert?? Toch maar een powered hub proberen. Heb je een tip voor een hub waarvan jij weet dat die goed werkt met Apple, liefst van een winkelketen zodat ik ‘m terug kan brengen als t niet werkt…

Bijdrager
    madcat

In principe zou elke powered hub moeten werken, leen er gewoon eentje van een collega.

een software update zou niet uit moeten maken, heb je recent een firmware update gedaan?

Bijdrager
    flowolf

Madcat, volgens mij was dat de Gouden Tip! Heb net 22 GB binnengehaald van mijn camera via een powered USB-hub en het ging vlekkeloos! Geweldig… (hopen dat het zo blijft) Toch niet te geloven eigenlijk dat Pro Warehouse dat niet gesuggereerd heeft..?!

Hoe dan ook, ik ben blij en mijn dank is groot.

Bijdrager
    flowolf

Het bleek toch geen 100% oplossing want hij werd er toch weer uitgegooid. Gek genoeg werkte het daarna wél weer..?

Ik ben toen een paar weken geleden met m’n computer naar de Genius Bar gegaan van de Apple Store en daar adviseerde de verkoper, net voordat ik zonder succes wegging, dat ik eens kon proberen om de PRAM of NVRAM te resetten. Ik heb het gedaan en er is sindsdien nog niks uitgegooid. Dit lijkt dus ook een gouden tip.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.