9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Pro Bart

Mac Pro desktop nieuwe harde schijf

Hallo mensen van one more thing
    ik heb een vraag ik wil graag een nieuwe harde schijf in mijn mac pro 1,1
    ik heb op dit moment 2 harde schijven in raid 0
    ik verlies soms bestanden en ze maken veel lawaai
    hoog tijd voor een nieuwe dacht ik dus:-D
    ik heb zitten internetten en heb er 2 gevonden een WD blue 1TB en een WD green 1TB
    ik heb er niet zo veel verstand van dus welke zal ik nemen?

Bijdrager
    leavestone

Vooral ook een solid State drive erin voor je systeem dat is super snel beide WD dus waarom die vraag? Overigens 1tb is niet zo veel voor een desktop en bestanden verliezen door een slecht HD nog nooit van gehoord.

Bijdrager
    Mac Pro Bart

oke bedankt voor de reactie

Bijdrager
    vanadium

Mooie oplossing zou zijn 500GB SSD voor OSX en dan 2 x 4GB in Raid voor je data, als je 3 bays hiervoor kan gebruiken.

Snel en veel oplslag.

Bijdrager
    irossi

Ik zou me kunnen voorstellen dat je in een Mac Pro (model 1.1) niet meer het geld investeert om er een SSD in te zetten. Persoonlijk vind ik dit een fijne schijf. Net wat robuuster dan de Green en Blue: http://www.mycom.nl/opslag/interne-harde-schijf/514129/western-digital-black-1tb-35inch
    (en nee, ik werk niet voor MyCom).

Bijdrager
    Robbie122

Zoek tweedehands een goede SSD schijf met voldoende opslag, en dan 2x1TB of 2x2TB HDD erin

Bijdrager
    vanadium

@ irossi: In mijn MP 1.1 heb ik een SSD gezet, ik had direct het gevoel dat ik een nieuwe computer had dus de investering van € 150,- was meer dan de moeite waard.

Bijdrager
    makasa

@vanadium 500 Gb voor OSX? Dat lijkt me erg overdreven. Met max 250 Gb ben je al voorzien. Ik gebruik een 120 GB en deze is voor OSX en programma’s ruim voldoende. Data zet ik op andere schijven.

Bijdrager
    Mac Pro Bart
    makasa op 30 april 2014

@vanadium 500 Gb voor OSX? Dat lijkt me erg overdreven. Met max 250 Gb ben je al voorzien. Ik gebruik een 120 GB en deze is voor OSX en programma’s ruim voldoende. Data zet ik op andere schijven.

mag ik vragen waar je die harde schijf gekocht hebt?
    of zat hij al in je mac?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.