6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dutchieman

Mac Pro aansluiten op TV

Ik denk erover om een Mac Pro te kopen, en zou deze graag (zoals ik nu ook met m’n 15″ Powerbook doe) aan m’n TV aansluiten via composiet/tulp. Werkt de DVI-to-TV adapter die apple verkoopt ook op de Mac Pro? Of moet ik dan gaan denken aan een tweede (PCI?) videokaart die “toevallig” op de mac werkt?

Ter info, het gaat dus erom om een tweede desktop op de TV te krijgen, zodat bijv. VLC daar z’n filmpjes op kan afspelen.

Bijdrager
    computer space

Ik neem aan dat die adapter ook werkt. Op de mini is het resultaat in ieder geval top.

Bijdrager
    dutchieman

Die adapter staat op de site expliciet genoemd als alleen werkend op de mac mini en powermac G5; niet de mac pro dus. Of-ie werkt hangt ervan af, of de videokaart door bepaalde contactjes van de DVI, een TV-signaal kan sturen. Dat is niet voor alle videokaarten het geval.

Heeft iemand dit op een mac pro al geprobeerd?

Bijdrager
    postman

Ik kan je vertellen dat het niƩt werkt op een mac pro, met alle videokaarten momenteel beschikbaar.
    Bij Macsupport stonden ze hier ook van te kijken. Je bent dus aangewezen op een tv tuner dan wel extern apparaat via firewire/usb of een pciE kaart.

Bijdrager
    computer space

Zit misschien in het soort DVI. Een type heeft ook analoge pinnen, voor een VGA adapter, de andere is puur digitaal. Misschien is de macpro voorzien van puur-digitale DVI poorten (weet even niet of de juiste aanduiding hiervan DVI-D oid was)

Bijdrager
    postman
    ”Martiniman”

Zit misschien in het soort DVI. Een type heeft ook analoge pinnen, voor een VGA adapter, de andere is puur digitaal. Misschien is de macpro voorzien van puur-digitale DVI poorten (weet even niet of de juiste aanduiding hiervan DVI-D oid was)

klopt, want het kabeltje is niet meer dan een kabeltje. Kabeltje doet niets aan omvorming.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.