12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Joris van der Sanden

MacBook Pro aanschaffen

Hallo,

Ben van plan binnenkort een MacBook Pro aan te schaffen.
    Weet iemand iets van een evt. aankomende actie bij Apple Store/ Media Markt etc.?
    Vind het namelijk enorm zuur als ik iets koop en er is de week erna een aanbieding.

En weet iemand hoe de studentenkorting precies gecheckt word door Apple?

Groeten en bij voorbaat dank,

Joris

Bijdrager
    Xcode

Beste Joris,

Welkom op ’t forum. Verander even de titel ‘Mac Pro aanschaffen’ in ‘MacBook Pro aanschaffen’ o.i.d. want zo klopt ’t in ieder geval niet.

Niemand kan je wat vertellen over een aankomende actie bij de Apple Store of Media Markt. Het is in ieder geval wel zo dat Apple in de zomer een Back2School actie heeft waarbij je bijvoorbeeld €100,- korting op een iPod of printer krijgt. De studentenkorting kan je alleen krijgen als je 18 jaar of ouder bent en studeert: WO en HBO (misschien ook wel MBO, maar dat weet ik niet zeker). Om van de korting gebruik te kunnen maken moet je in ieder geval aan kunnen tonen dat je bij zo’n onderwijsinstelling staat ingeschreven.

Verder wil ik je erop wijzen dat het nu het perfecte tijdstip is om een nieuwe MacBook Pro aan te schaffen, Apple heeft dit model namelijk onlangs vernieuwd.

Succes!

Inactief
    Anoniem

Ik weet niks over eventuele aanbiedingen, maar ik kan je wel aanraden om via de officiële Apple Store (wel telefonisch) te bestellen. Ik kreeg bij mijn aankoop van mijn iMac een korting van 5%

Om aanspraak op de studenten korting te kunnen doen, moet je een studentenpas of nummer en school doorgeven. zodat Apple kan controleren of je recht heb op deze korting.

Meer informatie is te vinden op: http://store.apple.com/nl/browse/home/education_routing

Bijdrager
    Joris van der Sanden

Daar heb ik wat aan. Bedankt!

Bijdrager
    iep

Een Mac Pro (zie titel) is heel wat anders dan een MacBook Pro (qua gewicht scheelt het alleen al 20kg :lol:).

Acties van wie dan ook kun je als gewone consument nooit vooraf weten. Hoogstens als medewerker krijg je nog wel eens wat te horen maar wordt je om juist die reden weer uitgesloten van de actie. Je zult niet de eerste en ook niet de laatste zijn wie de klos is met acties. Zo is het leven nou eenmaal. Apple heeft in het verleden wel vaak acties voor het onderwijs gedaan zo rond augustus/september. Je kunt dan wel inschatten dat je rond diezelfde tijd dit jaar ook zo’n actie krijgt maar dat is niet 100% zeker. Eenzelfde verhaal geldt voor andere acties van Apple, MediaMarkt, etc.

Studentenkorting bij Apple geldt voor zover ik weet altijd. Je zult moeten aantonen dat je bij een bepaalde onderwijsinstelling werkt/studeert waar Apple middels steekproeven op controleert. Erop gokken zou ik niet doen omdat je dan een misdrijf pleegt (fraude) en hiervoor veroordeelt kan worden. Daarbij verpest je het voor jezelf en anderen omdat bij teveel misbruik bedrijven dan maar van kortingen af gaan zien.

Moderator
    Rivanov

Titel aangepast voor de duidelijkheid..

Bijdrager
    Wijtze

Om in aanmerking te komen is het misschien ook aan te raden om via surfspot.nl naar de Apple store te gaan. Via mijn onderwijs instelling ( de wur) kreeg ik 12%korting ipv de gebruikelijke 8%..

Bijdrager
    stoondje

de educatie store is heel leuk en aardig, maar je kunt nog meer korting krijgen via http://www.slim.nl, dan word je gewoon doorgestuurd naar de slim apple store en krijg je net iets meer korting scheelt volgens mij een euro of 40 met de normalen educatie store.

Bijdrager
    JBStudio

Media markt heeft altijd iets van een vakantiegeld voordeel aktie of iets dergelijks. Deze aktie zal dus in mei gaan lopen. Niets is met zekerheid te zeggen, ook of het nieuwste model onder deze aktie valt is niet zeker. Ik zou ‘m lekker nu aanschaffen!

Bijdrager
    Sanjeev

Momenteel krijg je bij een MacBook pro een AIO printer voor een tientje!
    Ik vind dat wel nice, korting op een MacBook Pro zul je verder alleen krijgen als je docent of student bent.

Bijdrager
    Chrissie

Beste Joris,

Ik weet niet welk model Macbook Pro je zoekt maar deze week is er een in de aanbieding bij V&D tijdens het prijzencircus. Hij kost €999,- Voor meer info even de folder checken:
    http://epub01.publitas.nl/vd/23/magazine.php#/spreadview/80/

Succes!

Bijdrager
    daanclasener

@chrissie in deze folder gaat het over de oude MacBook pro, er is onlangs een update van geweest.

@Joris als ik jouw was zou ik nu een MacBook pro kopen i.v.m. Dat deze onlangs is geüpdatet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.