7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    vincent1960

Aanschaf-tips voor vervanging Mac Pro 5.1 (optimaal voor FCPX)?

voor fcpx

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 4 weken geleden door  Night. Reden: Vraagstelling verduidelijkt

Bijdrager
    vincent1960

Ja dit ging even fout.

Ik zal het even uitleggen.

Ik heb nu een Mac Pro 2.1 8core 3.0ghz 32gig geheugen en een amd radeon 7950 3gig geheugen.

deze mac werkt prima en ik ben verliefd geworden op deze kaasschaaf, die er ook nog eens perfect uitziet.

Nu wil ik graag naar een 5.1 uitkijken, en deze in de beste configuratie krijgen voor fcpx, verder doe ik niet aan gading of iets dergelijks, internet bezoek en email plus youtube dat is het wel.

En wat ik ook erg waardeer met een 5.1 is de ondersteuning die apple nog geeft.tenminste dat dacht ik.

Graag zou ik jullie reacties en aanbevelingen willen lezen, het moet gewoon een top machine worden voor fcpx, en later 4k bewerking.

mvg

Vincent Hendriks

Druten

Moderator
    Night

Dan is in jouw geval de iMac pro al voldoende. De specs daarvan voorzien ruimschoots in jouw behoefte. Bovendien is deze machine recentelijk pas op de markt gekomen, waardoor je er nog lange tijd van kan genieten met betrekking tot systeemondersteuning (garantie, OS updates etc.). Ik zeg dit omdat de Mac pro 5,1 inmiddels technisch behoorlijk achterhaald is. Op internet kun je vast wel benchmark-vergelijkingen zien tussen deze twee machines. Wil je toch echt liever een Mac Pro (vanwege bv. de uitbreidbaarheid en de mogelijkheid zelf componenten aan te sluiten en/of te vervangen) dan zou ik zéker even wachten tot begin 2019, wanneer naar verluid de nieuwe Mac Pro wordt gepresenteerd.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb er twee, uit 2009 firmware geflashed naar 5,1 en met SSDs en een Hexacore 3,33 Ghz waarvan ik heel tevreden ben. Zou ze voor geen geld ter wereld willen missen.

Ik vermoed dat je zelfs je Radeon 7950 nog verder zal kunnen gebruiken en dat die Radeon zelfs beter is voor fcpx dan nVidia.

Het is echter zeer de vraag of Apple deze 5,1 machines nog verder zal ondersteunen volgend jaar.

Daarom is het advies van Night zeker het overwegen waard.

Moderator
    Night

Lees v.w.b. de videokaarten dit even door: https://support.apple.com/nl-nl/HT202239

Bijdrager
    TheBigZ

De iMac Pro presteert inderdaad uitstekend voor FCPX werk, zelfs in vergelijking met een Mac Pro (“CMP = Classic Mac Pro”) met recente grafische kaart. Zie de BruceX scores. Lager is beter.

http://barefeats.com/imacpro_vs_pt4.html

Moderator
    Night

En een optionele eGPU kan daar nog een schepje bovenop doen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.