4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Mac Pro 4,1 ziet geen drives tijdens El Cap Installer

Heel raar probleem met mijn Mac Pro 4,1 2009. Ik zie namelijk geen drives wanneer ik El Cap wil installeren met mijn usb installer.

Ik gebruikte een Crucial 480gb SSD met Sierra in een externe TB case voor mijn iMac (2012). Deze SSD wilde ik nu gaan gebruiken in mijn Mac Pro. Wanneer ik de SSD echter in de Mac Pro stop dan kreeg ik het verbodsteken. Ik dacht meteen dat de Mac Pro geen Sierra kon draaien, enkel El Cap. Dus dan maar de usb El Cap installer erin en gaan formatteren. Maar zelfs dat lukt niet, want ik zie de SSD dan ook niet in Schijfhulpprogramma.

Via mijn Snow Leopard DVD werkt alles wel zoals het hoort, bizar. Ik zie de SSD en kan gewoon OS X installeren. Wanneer ik dan El Cap download via de Apple Support pagina en het probeer te installeren, loopt het opnieuw mis. Ik krijg een verbodsteken wanneer de Mac Pro reboot om de installatie van El Cap te starten.

Misschien toch maar een foute SSD, alhoewel hij voor de rest prima werkt. Een oude 640gb HDD erin gepopt en ook daar hetzelfde probleem. Niet te zien tijdens het installeren. Lijkt dus toch de Mac Pro te zijn. Bij systeeminformatie zie ik wel dat er een schijfje in de correcte drive bay zit, maar er staat ‘unknown’. Bizar.

Iemand die de gouden tip heeft? Thanks!

Specs: Quad-core Mac pro 4,1 / 16gb RAM / HD7950 (flashed)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb je de datum van je mac teruggezet in de tijd? Dat wil wel eens helpen. En je kunt die mac flashen naar een 5,1. Dan kun je zelfs mojave installeren als je een metal compatibele grafische kaart hebt, of anders high sierra.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Dat van die tijd kan ik is proberen.

Met flashen ben ik inderdaad bekend, maar daarvoor moet ik eerst naar El Cap geraken. Dan wil ik gaan flashen en een nieuwe CPU plaatsen. Mijn geflashte Sapphire HD7950 zou normaal Metal compatibel moeten zijn, toch?
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Helaas heeft het veranderen van de SMC, alsook een aanpassing van de tijd geen verschil gemaakt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.