30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 107)
  • Q:
    Bijdrager
    alibama

mac pro 2.66ghz quad of mac mini uit 2011

zoals mijn titel al luid. welke moet ik nemen?
    een mac pro 2.66ghz quadcore processor of een mac mini uit 2011
    ik weet niet uit welk jaar die mac pro komt maar kenners kunnen mij dat vast wel vertellen.
    de pc wil ik gaan gebruiken voor mijn muziek hobby, en mijn photoshop hobby

ik zou graag willen horen welke beter is. welke sneller is.
    en of ik op de mac pro gewoon alle versiers van osx lion kan instaleren.
    en problemen wie ik zou kunnen kunnen tegen komen.

kortom alle + en – tjes

Bijdrager
    AppleStef

Die Mac Pro komt uit 2009 (ik heb dezelfde). OS X Lion kan op die Mac Pro draaien (ook Mountain Lion later).

Welke Mac Mini zou je dan kopen? Anders is het moeilijk om te gaan vergelijken.

Bijdrager
    alibama

de mac mini 2,3 ghz van 600 euro

sorry dat ik dit niet in de 1e reactie heb gezet:razz:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je noemt nogal twee verschillende op zeg!
    Een Mac Pro of een Mac Mini.
    Het antwoord is simpel: als je niks méér gaat doen dan muziek (ook als dat Logic Pro betekent) en werken met Photoshop dan is een Mac Pro nog al overkill.
    Een vriend van mij heeft de zelfde 2011 Mac Mini met 8GB RAM (dat is wel belangrijk i.c.m. Photoshop) en Lion en dat gaat als een speer. (Hij werkt ook met Photoshop)
    Dus je geeft aan een Mac Pro veel geld uit dat je niet ‘terug verdient’.

Bijdrager
    alibama

het is zo dat de mac pro voor mij maar 100 euro meer kost.
    natuurlijk zal ik er wel meer op gaan doen. mijn laptop begint het langzamerhand ook te begeven. die zal ik dan nogwel gaan gebruiken want soms kan een windows pc nog wel fijn zijn. mij is trouwens ook opgevallen dat het ram geheugen bij een mac pro aardig weinig is, soms maar 3gb. kan dit een probleem zijn?

Bijdrager
    tarun

Bij Primate Labs kan je de scores vergelijken:
    Mac Pro 2,66 Quad core uit 2009: 5213
    Mac Mini 2.3 uit 2011: 5884
    De Mac Mini zou dus sneller moeten zijn.

Bijdrager
    alibama

hebben ze dat wel goed? ik ga trouwens als het de mac pro er een ssd inzetten van ik denk 120 gb.

Bijdrager
    AppleStef

@tarun

[s]Fout, de Mac Pro krijgt 8273. (zelf ook getest hier) Je moet naar het 2009 model kijken, en jij keek naar de eerste Mac Pro (2006).[/s]

Of is de Mac Pro die de TS wilt kopen die van 2006? (ik wist niet dat het ook een 2.66 GHz Quad Core was)

Bijdrager
    FloorvN

als het maar 100 Euro voor jou verschilt zou ik cker voor een Mac Pro gaan !

enkel is het wel zo dat de MacMini een SandyBridge cpu heeft, en dezen zijn over het algemeen sneller dan de 1ste generatie nehalem ! ( zoals in de MacPro van 2009 bijv.)

Bijdrager
    AppleStef

De i5 in een Mac Mini sneller als de CPU van de Mac Pro (2009)? Dat denk ik niet hoor.

Bijdrager
    alibama

ik neem aan dat het een 2009 model is, ik zal het morgen wel even zeggen.

@floorvn

maar wat is een cpu? en dat betekent dan niet dat de mac mini over het algemeen sneller is dan de pro?

Bijdrager
    AppleStef

CPU = processor.

Als het de 2009 Mac Pro is dan is de CPU van de Mac Pro sneller als de CPU van de Mac Mini.

Bijdrager
    Kleintje

Ik heb de bovengnoemde Mac Pro gehad en heb nog steeds spijt dat ik hem heb weg gedaan. Heb nu sinds juni de top of the bill 27″ IMac met alle toeters en bellen (behalve SD) maar de oude Mac Pro was aanzienlijk sneller. De hele look and feel. Hoefde nooit op iets te wachten. Reden dat ik hem weggedaan is het geluid en monitor. Dat ding blies flink en voor films is dat niet fijn. Was trouwens ouder dan 2009. En er bestaat niet zoiets als overkill. Altijd voor de Max gaan. Kan je nooit spijt hebben….

Bijdrager
    alibama

kleintje met jou kan ik praten!! over dat overkill dan.

ik hoorde al wel dat die heel veel geluid maakte. dit is vast wel ergens mee opte lossen.
    wat bedoel je met de monitor? @kleintje

Bijdrager
    AppleStef

Mijn Mac Pro maakt niet veel geluid, natuurlijk meer als een iMac of Mac Mini maar dat is normaal. De fans hangen zelfs onder heel veel druk (ik heb de CPU op 800% gezet (= Max) voor 3 uur lang voor het te testen) rond de 800 rpm en sommigen rond de 550 rpm. Weinig dus.

Bijdrager
    alibama

natuurlijk zal die meergeluid maken @applestef het is ook een veel grote desktop. maar voor mij zal dat vast geen probleem zijn. ik zet het geluid gewoon harder! haha leuk zon 5.1 setje

Bijdrager
    stel maar

Ik zou ook voor de Mac Pro gaan. een prachtige machine, moet er wel de ruimte voor hebben. Ook mogelijkheid om eenvoudig uit te breiden.

Hou er wel rekening mee als het de 2006 versie is dan werkt Mountain Lion er niet meer op.

Bijdrager
    alibama

daarom hoop ik vanharte dat het een 2009 model is..

welke aansluiting heeft een apple cinema display 20inch? en waarom heeft die 2 fire wire en 2 usb aansluitingen op de achterkant?

Bijdrager
    alibama

dan heb ik het wel over de iets grijse versie met maar 1 poot niet dat scherm waar de poten doorzichtig zijn

Bijdrager
    alibama

als jullie deze specs zien welke denken jullie dan dat het is een 2006 of een 2009 model

OS x 10.4.7

2 * 2.66Ghz Intel Xeon Processors (dual core)
    Nvidia 7300GT 256 DDR2
    2GB ram geheugen.
    250 GB 7200 rpm disk.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Kleintje op 26 februari 2012

En er bestaat niet zoiets als overkill. Altijd voor de Max gaan. Kan je nooit spijt hebben….

Ik ben dus niet voor “de max” gegaan en heb ook geen spijt.
    Mijn vorige Mac was een G5 PowerMac (dual 2GHz 2,5GB) en een Mac Pro (een nieuwe dan) was mij te duur.
    Nu heb ik een 2009 2,8GHz quad core iMac met 8GB en die machine is ‘1000%’ sneller dan die vorige. Ik draai geregeld zware programma’s en dat gaat met het grootste gemak. Je hoeft dan ook helemaal niet voor het maximum te gaan (tenzij je geld te veel hebt). Wat je wel moet doen is zorgen dat wat je ook koopt je er qua performance en mogelijkheden flink op vooruit gaat en dat kan dan net zo goed een Mac Mini zijn als je vorige Mac net als die van mij sterk achter liep.

Overkill is dat wat je niet of nauwelijks gebruikt maar wel voor betaald hebt. Als je een top model Mac Pro koopt maar je bent geen echte ‘power user’ dan is dat wel degelijk overkill.

De techniek gaat zo snel dat een nieuwe Mini weleens net zo snel kan zijn als een ouder model uit de hogere klasse.

Bijdrager
    AppleStef

Dat is de Mac Pro van 2006. Al een oud beestje dus.

Dan vind ik wel dat de verkoper er heel veel voor vraagt, aangezien ik voor mijn Mac Pro maar €800,- heb betaald (2009 model, 2.66 GHz Quad Core, 8 GB RAM, 1TB HD, Apple Care tot deze zomer, muis en toetsenbord, Nvidia GT120).

Ik zou voor de Mac Mini gaan en het RAM uitbreiden naar 8GB (zelf, bij Apple is het heel duur).

Bijdrager
    FloorvN

hoe duur kan je die MacPro overnemen ??
    heb dat ff gemist :P..

Bijdrager
    FloorvN

Dan zou ik voor de Mac Mini gaan, als die Mac Pro uit 2006 komt !!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik geloof dat het zelfs de eerste Mac Pro is.

Bijdrager
    AppleStef

@FLoorvN

€ 700,- kost die Mac Pro die de TS beschrijft.

Bijdrager
    AppleStef

@hendrik ijzerbroot

Idd, dat is de eerste Mac Pro (uit 2006).

Bijdrager
    Kleintje
    alibama op 26 februari 2012

kleintje met jou kan ik praten!! over dat overkill dan.

ik hoorde al wel dat die heel veel geluid maakte. dit is vast wel ergens mee opte lossen.

wat bedoel je met de monitor? @kleintje

Ik had er een cheapo Dell aanhangen en wilde graag een Apple scherm. Dus extra reden om toen voor de iMac te gaan. Mijn model Pro was ouder dan 2009. Huidige gebruiker (een fotograaf) is er nog steeds blij mee.

Bijdrager
    App-ie

@TS: Gezien wat je ermee gaat doen kun je de Mini wel nemen. Wat dacht je bijvoorbeeld van de enorme hoeveelheden stroom die je gaat besparen t.o.v. een Mac Pro. En gelukkig is de Mini anno 2011 echt wel snel. Dat waren zijn voorgangers niet echt.

Bijdrager
    alibama

damn.. ik wil wel een 2009 versie. en wat als je dit ziet? Mac Pro 2.66

Processor: 2 * Dual Core Xeon – 2666 MHz Geheugen: 5 GB Harddisk: 2000 GB
    Poorten: USB FireWire VGA DVI UTP

die vorige zat trouwens wel een apple cinema display van 20 inch bij.

heeft iemand er toevallig een tekoop? een mac pro uit 2009?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.