7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

Mac Pro 2.66Ghz + Panasonic 42" flatscreen of iMac 24" ?

Hallo

Ik ben voornemens mijn macbook pro 13″ + 24″ apple scherm te verkopen omdat ik veel meer wil richten op het editen van film/video. Ik ga short films maken en de macbook heeft geen dedicated videokaart. Iets wat je heel erg merkt.

Nu twijfel ik tussen de aanschaf van een iMac 24″ met 256mb (of 512) videokaart
    of ik kan een Mac Pro 2 x 2.66Ghz duo core intel Xeon met 512mb videokaart kopen en die aansluiten op mijn 42″ Panasonic Plasma flatscreen.

Nu heb ik eigenlijk alleen ervaring met mac laptops dus dit is voor mij een beetje tasten in het duister.
    Wat is jullie advies?

software die ik voornamelijk gebruik is:

CS5 Premier
    After Effects
    CS5 Photoshop
    NIK filters
    Ableton Live
    Logic Studio 8

Bijdrager
    Pieterr

Heb je wel eens meer dan twee uur vlak voor een groot TV scherm zitten werken? Zo niet, dat wil je niet. Daar komt namelijk veel teveel licht uit, waardoor je vroeg of laat koppijn krijgt. Als je voor de Mac Pro variant gaat zou ik er in ieder geval ook een monitor bij gebruiken/aanschaffen ipv een TV.

Bijdrager
    R-Flow

TV-schermen zijn niet bepaald geschikt als computer scherm. Een 42-inch scherm met dezelfde resolutie als een 21,5-inch iMac is ook niet echt wenselijk lijkt mij tenzij je slechtziend bent.

Bijdrager
    Maverick9898

Zeker niet als je short films maakt;). Zo’n resolutie is wel erg laag dan:P.

Bijdrager
    ikkieman

Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met dedicated videokaarten en een dubbele beeldopstelling. Een Mac Pro met 2x een 24 inch fullHD opstelling en een SLI-oplossing zou heel goed kunnen. Kun je vast wel even mee vooruit.

Bijdrager
    kosters.mathijs

Of een Imac 27″ met een Apple Cinema Display 27″:D

Bijdrager
    iFredo
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.