5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MacMaccie

Mac Pro 2013 8 core 3.3 & D700 ''6Gb'' & 64Gb of Mac mini i7 2018 & 32Gb?

Enige tijd geleden had ik een topic geplaatst over t upgraden van mijn mac pro 6.1, 6core 3.5Ghz & D500, door de cpu te gaan vervangen, maar uiteindelijk toch niet gedaan.

En nu is inmiddels de nieuwe Mac mini 2018 verschenen, deze heeft een Intel UHD Graphics 630 in die geïntegreerd is, ik weet niet of dat dit uitmaakt bij het bewerken met grote foto bestanden ”raw bestanden van 42mp” of dat t dan raadzaam is om er een e-gpu erbij aan te schaffen.

Of heeft t nog zin om via eBay uit Duitsland een hele nieuwe mac pro 6.1 met 8 cores 3.3Ghz & 64Gb & D700 Gpu aan te schaffen?

Ik vrees namelijk dat de nieuwe mac pro 2019 die komen gaat flink wat duiten gaat kosten.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen:-)

Bijdrager
    TheBigZ

MacMaccie op 8 december 2018 om 14:15
    En nu is inmiddels de nieuwe Mac mini 2018 verschenen, deze heeft een Intel UHD Graphics 630 in die geïntegreerd is, ik weet niet of dat dit uitmaakt bij het bewerken met grote foto bestanden ”raw bestanden van 42mp” of dat t dan raadzaam is om er een e-gpu erbij aan te schaffen.

Dat werkt heel vlotjes in de Mac mini 2018 (zonder eGPU).

Kies de zes-core Core i5 versie.

https://everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac-mini-core-i5-3.0-late-2018-specs.html

Bijdrager
    Shmoo

Ik vrees namelijk dat de nieuwe mac pro 2019 die komen gaat flink wat duiten gaat kosten.

Niet alleen dat, 2019 duurt lang. Verwacht het ding in het laatste gedeelte van 2019, dus tegen die tijd ben je al weer 10 maanden verder.

Bijdrager
    Le Big Mac

Wat is er mis met je huidige MacPro?? Ik werk met een 6-core MacPro 5.1 uit 2010 (grafische kaart wel vervangen) met 48gb RAM, en met Fuji raw bestanden van 50mp in C1 Pro gaat dat als een speer: aanpassingen zie ik in realtime, en een 16-bit TIF wordt in ~1 seconde geëxporteerd.  Daarna in Photoshop retoucheren gaat al net zo soepel, ik heb echt geen behoefte aan een snellere machine.

Bijdrager
    MacMaccie

<p class=”cite”>Le Big Mac op 8 december 2018 om 17:49</p>
    Wat is er mis met je huidige MacPro?? Ik werk met een 6-core MacPro 5.1 uit 2010 (grafische kaart wel vervangen) met 48gb RAM, en met Fuji raw bestanden van 50mp in C1 Pro gaat dat als een speer: aanpassingen zie ik in realtime, en een 16-bit TIF wordt in ~1 seconde geëxporteerd.  Daarna in Photoshop retoucheren gaat al net zo soepel, ik heb echt geen behoefte aan een snellere machine.

Daar is nog weinig mis mee, maar zo’n Mac mini is wel lekker compact:-) en tis ook niet dat mn mac pro er per direct uit moet, maar ben me alvast aan t oriënteren voor de toekomst;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.