8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RoyHochstenbach

Mac Pro 2010 geen video

Ik heb een Mac Pro (2010 model) met een ATI Radeon HD5870. Sinds vandaag valt na een paar minuten het beeld op zwart (geen signaal naar het scherm). Ook na een reboot, PMRAM reset, SMC Reset heb ik dit probleem.

Ook als ik start vanaf de installatie CD heb ik dit probleem.

Ik kan wel inloggen op die Mac via SSH, maar zelfs Screen Sharing werkt dan plots niet meer. Kan ook Hardware Test niet starten omdat het beeld op zwart springt.

Soms blijft ie een paar minuten draaien, maar meestal springt ie op zwart zodra het login scherm wordt geladen. Het grijze Apple logo bij opstarten is altijd zichtbaar, en die springt nooit op zwart.

Wat kan ik hier aan doen? En als iets defect is, hoe kan ik dit laten repareren? Ik ben niet in staat om met die Mac Pro naar een APR te gaan, deze is veel te zwaar.

Bijdrager
    janbergstra

Misschien dat de videokaart los zit? Is mij ook wel eens overkomen.

Of anders een van de stekkers naar je monitor (in je mac of aan je beelscherm)?

Probeer dit laatste eerst eens.

Jan

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    janbergstra op 02 april 2011

Misschien dat de videokaart los zit? Is mij ook wel eens overkomen.

Of anders een van de stekkers naar je monitor (in je mac of aan je beelscherm)?

Probeer dit laatste eerst eens.

Jan
    De kabels heb ik al getest, die zitten allemaal goed vast.

Ik merk overigens ook dat ik het systeem niet in de sluimerstand kan zetten via de aan-knop.

Bijdrager
    Maverick9898

Nou het lijkt me dat als je ‘m gaat repareren ‘m dan toch echt naar de winkel moet brengen. Het voordeel is wel dat er garantie op zit, dus het repareren is in principe gewoon gratis.

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    Maverick9898 op 02 april 2011

Nou het lijkt me dat als je \’m gaat repareren \’m dan toch echt naar de winkel moet brengen. Het voordeel is wel dat er garantie op zit, dus het repareren is in principe gewoon gratis.

Ik ben zelf echt niet in staat om dat ding te verplaatsen. Zit in een rolstoel, dus dat is haast onmogelijk.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Ik heb na het starten van de computer direct de iStat Widget geopend op het dashboard, en die geeft aan dat het toerental van de fan van de videokaart maar liefst 1100 RPM is (terwijl dit normaal rond de 700 is).

Zodra het beeld weer zwart wordt, bevriest ook het beeld van de Schermdeling, maar ik kan wel nog de muiscursor bewegen in het scherm. De klok op het dashboard staat nu stil.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat voor scherm heb je?
    De laatste OS update (10.6.7 dus) zou een probleem verhelpen waarbij een NEC scherm i.c.m. een 2010 Mac Pro voor een zwart scherm kan zorgen.

Uit de link:

Verhelpt een probleem met bepaalde NEC-beeldschermen waarbij een zwart scherm kan verschijnen indien aangesloten op een Mac Pro (medio 2010).

En als je Applecare hebt, worden desktops binnen een bepaalde afstand opgehaald volgens de voorwaarden.

Moderator
    Night

Kun je e.e.a. ook testen met een ander beeldscherm, mocht bovenstaande update je probleem niet oplossen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.