11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    kino

Mac Pro 2009

Zijn er al gebruikers-ervaringen op dit forum, wat betreft de nieuwe Mac Pro?
    Hier en daar zijn wat benchmarks gepubliceerd opt internet, maar nog geen ervaringen.
    Ik ben benieuwd, omdat ik overweeg er 1 te kopen, maar ook zou kunnen kiezen voor de vorige generatie, die wellicht binnenkort EOL zijn?

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    diotav

De vorige generatie is EOL .. het is dat sommige winkels deze nog op voorraad hebben.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb die van mij net vanmiddag binnen gekregen (quad 2.93 GHz, 6 GB). Ik ben nu nog software aan het installeren. Het is mijn eerste Mac Pro, en ik vind het een prachtige machine. Wat wil je verder weten?

Bijdrager
    diotav
    ”Buzz_D”

I(quad 2.93 GHz, 6 GB)

Prachtige configuratie! 8)

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    Buzz

Goed nieuws, al is de 6 GB die ik er nu in heb voorlopig meer dan genoeg voor mij.

Wat een heerlijke snelle machine is het trouwens! De quad-core Nehalem heeft voor mij absoluut erg veel meerwaarde boven het topmodel iMac, het is de meerprijs voor mij zeker waard geweest. Dit is mij, na al het blijkbaar nogal ongefundeerde negatieve commentaar hier en daar op het Internet, heel erg meegevallen.

Bijdrager
    swalaza

@ Buzz_D: Welke monitor gebruik je bij je nieuwe mac pro? Ik zou op termijn graag een mac pro willen met 2 24″ schermen. 2 LED schermen van Apple lijkt me een fijne optie, hoewel je dan dubbele geĆÆntegreerde onderdelen (microfoon, webcam, speakers, usb hub) krijgt.. :? In het geval van 2 schermen is het wel fijn als je 2 gelijke schermen hebt..

Heeft iemand met dit laatste ervaringen of ideeƫn?

Bijdrager
    sven-

Als je twee 24″ LED ACD’s wil aansluiten op de nieuwe Mac Pro heb je ook twee videokaarten nodig (i.v.m. met het feit dat er op elke videokaart maar Ć©Ć©n mini-DP poort aansluiting zit).

Bijdrager
    Buzz

Ik gebruik de 23″ Cinema Display die ik al bijna 2.5 jaar heb, en die ik voorheen altijd op mijn laptop had aangesloten. Nog altijd veel plezier van! Over een paar jaar zou ik deze kunnen vervangen door een nieuw 24″ of groter scherm. Maar ik gebruik persoonlijk liever Ć©Ć©n dan twee schermen.

Bijdrager
    rednesed
    ”swalaza”

@ Buzz_D: Welke monitor gebruik je bij je nieuwe mac pro? Ik zou op termijn graag een mac pro willen met 2 24″ schermen. 2 LED schermen van Apple lijkt me een fijne optie, hoewel je dan dubbele geĆÆntegreerde onderdelen (microfoon, webcam, speakers, usb hub) krijgt.. :? In het geval van 2 schermen is het wel fijn als je 2 gelijke schermen hebt..

Heeft iemand met dit laatste ervaringen of ideeƫn?

Let wel, als je 2 schermen wil aansluiten zijn de kabels aardig kort (gezien deze monitor oorspronkelijk uitkwam voor de macbook (pro)), voorlopig is er nog geen verlengsnoer te vinden. Een scherm lukt (maar het is aangewezen dat je mac pro hierbij op je desk staat ipv eronder.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.