5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Mac Pro 2009 Windows 10 clone SSD

Ik heb een Mac Pro uit 2009 met een 640GB HDD waarop Windows 10 geïnstalleerd staat. Ik gebruik enkel deze schijf in de computer, ik draai dus geen MacOS.

Nu probeerde ik deze schijf te vervangen door een SSD. Ik maakte een bootable clone via Todo EaseUS software en verwisselde HDD > SSD. Helaas, dit werkte niet. Ik krijg wel een Windows 10 logo te zien en dan blijft het gewoon zwart.

In bootcamp configuratie zie ik wel 2 schijven ‘BOOTCAMP’, maar herstarten vanaf de SSD doet niets; de Mac start gewoon vanaf de HDD op.

In de Mac Pro zit een HD7950. Ik beschik dus niet over een Mac bootup screen.

Iemand tips of voorstellen? Ik vraag me af of het een Windows of Mac probleem is…

Bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zou eerst eens macOS schoon op die SSD installeren, en dan met Boot Camp weer Windows erop zetten. Gewoon officieel, stap voor stap.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Enkel weet ik niet of dat zonder bootscreen nog gaat gaan. Ik heb de originele GPU niet meer liggen :/

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

<p class=”cite”>TheBigZ op 3 april 2020 om 13:06</p>
    Ik zou eerst eens macOS schoon op die SSD installeren, en dan met Boot Camp weer Windows erop zetten. Gewoon officieel, stap voor stap.

Ik heb via een MacBook Air El Capitan op de SSD geïnstalleerd (via een USB SATA Dock).

De SSD in de Mac Pro, in Windows Bootcamp configuratie zag ik de SSD, ik deed een restart vanaf de SSD… helaas enkel zwart scherm.
    Komt waarschijnlijk door de HD7950 die erin zit.

Bijdrager
    hans dorsman

Kun je nu wel opstarten met MacOS?
    misschien kun je W10 installeren vanaf je macbook en daarna de ssd in je Mac Pro stoppen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.