11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    DanielB

Mac pro 2009 upgraden.

Hallo allemaal.

Op mijn werk moet een oude mac pro 2009 weer even in het heden gebracht worden.
    Nou ben ik zelf een windows persoon en snap ik niks van hoe dit met Mac geregeld is.
    Kan ik voor deze mac pro uberhaupt gewoon losse onderdelen bestellen?
    Ik werk in een videoproductie bedrijf en werk hier voornamelijk met adobe programma’s.
    Hiervoor kan je gebruik maken van de cuda functionaliteit van Nvidia kaarten.
    Voor een windows pc zou ik waarschijnlijk gekozen hebben voor een nvidia GTX 970, maar zoals ik al zei weet niet hoe dit werkt bij de Mac pro.
    Hoop hier meer duidelijkheid erover te krijgen.
    Moet er meer vervangen worden dan alleen de grafische kaart om het te laten werken is dit geen probleem.

Groet,
    Daniel

Geblokkeerd
    Carp

Dat word een eenvoudige klusje, dat je zelf kunt klaren!
    Je kunt er gewoon een GTX 970 inzetten, PC versie, je mist alleen het zgn bootscreen.
    Ik denk niet dat je veel meer nodig hebt,…zet er een GPU in die je wenst, die GTX 970 heeft 2x 6 pin aansluiting, wat ook standaard is voor je Mac Pro.
    De webdriver kan je gewoon bij NVdia vinden en er is ook een Cuda driver beschikbaar.

Bijdrager
    DanielB

Top! Dat is mooi om te horen, bedankt.
    Ik heb gelezen dat je je niet hoeft te wagen aan het upgraden van de CPU?

Bijdrager
    TheBigZ

Wat Carp zegt. Meer informatie oa. in dit topic:

Videokaart FinalCut X

Geblokkeerd
    Carp
    DanielB op 06 oktober 2015

Top! Dat is mooi om te horen, bedankt.
    Ik heb gelezen dat je je niet hoeft te wagen aan het upgraden van de CPU?

Ook dat is geen probleem,….mits je je van tevoren goed inleest!
    Wat bij de 4.1 8-core anders is, is het feit dat er door Apple cpu’s zonder IHS [heat spreader] werden gebruikt!
    Maar ook MET is het geen probleem, wel voorzichtig(er) zijn.

Voor de Quad geld dit niet, ook niet voor de latere MP’s, daarvoor worden de standaard CPU’s met IHS gebruikt.
    Je kunt er max de X5690 inzetten.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb twee jaar geleden mijn Mac Pro 2009 4 core 2.66 GHz geflasht van 4,1 naar 5,1 (noodzakelijk) en er een 6 core 3.33 GHz in gestopt. Dat was een heel goede upgrade. Ik heb er ook nog een SSD in gestopt. Ook dat was echt de moeite.

Ik heb vervolgens nog de SSD vervangen door een Pci-E Accelsior maar dat verschil was niet zo groot.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Carp op 06 oktober 2015

Dat word een eenvoudige klusje, dat je zelf kunt klaren!
    Je kunt er gewoon een GTX 970 inzetten, PC versie, je mist alleen het zgn bootscreen.

Is dat dan geen probleem als je opstart met de alt (option) ingedrukt en een opstartschijf wil kiezen?

Bijdrager
    TheBigZ
    Mac op 11 oktober 2015

Is dat dan geen probleem als je opstart met de alt (option) ingedrukt en een opstartschijf wil kiezen?

Nee, want dat kun je ook doen via je Preferences in OS X. Dat hoeft niet via booten-met-de-option-key.
    http://osxdaily.com/2013/06/22/boot-mac-external-drive/

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Maar kun je dan ook booten via een recovery disk?

Bijdrager
    TheBigZ

@Mac Hammer Fan: Wat is het probleem? Als je je oude videokaart bewaart kun je altijd terug naar een bootscherm, voor die ene keer in de paar jaar dat je dat nodig hebt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

In de opstartschijf van Apple staan geen recovery schijven. Die worden aangemaakt als je een systeem installeert. Ook bvb een Techtool Pro eDrive staat er niet in. Dat vind ik persoonlijk een gemis als je daarvoor iedere keer je oude kaart moet terug installeren.
    EDIT:
    Je kunt dit blijkbaar toch omzeilen zie ik nu.
    http://osxdaily.com/2012/02/03/how-to-boot-into-os-x-lions-recovery-hd-partition/
    Hold down Command+R keys during boot
    TheBigZ heeft gelijk.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.