8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Cas

Mac Pro 2009 draaiend via upgrade Mojave maar wil clean install , lukt maar niet

Hallo allemaal, ik draai momenteel Mojave op een Mac Pro 2009 5,1 upgraded van High Sierra.

Eerst hardware aangepast naar GPU 5770 omdat de firmware update niet lukt.

Update van een H Sierra Vol lukte maar nu wil ik een clean install doen en lukt maar niet.

Ik krijg de melding dat de comp goed moet zijn (GPU metal etc,maar zit een 5770 in) en Filefault uit. Die gebruik ik niet eens.

Wie weet een slimme truc?

Boot usb met Mojave geprobeerd andere boot volumes ook , niks doet het …

Bijdrager
    Vroegah

Die antieke 5770 eruit gooien, en 1 van onderstaande kaarten kopen!

https://www.macrumors.com/2018/09/24/mojave-2010-2012-mac-pro-metal-graphics-cards/

Bijdrager
    FloorvN

idd, eerst een metal compatible video kaart erin steken..
    dan firmware update van mojave doen, en dan installeren en draaien maar !

Bijdrager
    Cas

<p class=”cite”>FloorvN op 17 maart 2020 om 14:24</p>
    idd, eerst een metal compatible video kaart erin steken..
    dan firmware update van mojave doen, en dan installeren en draaien maar !

Hoi FloorVN,

Snap ik, de 5770 is de basis metal kaart zit er dus in en Mojave draait al op een geupgrade sierra versie.

En de firmware update krijg ik niet voor mijn kiezen .

En inderdaad heb ik dit wel gekregen bij de update van Highsierra volume. Na eerst een Metal GPU fout, daarvoor een 5770 even 2e hands aangeschaft.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Cas.
    Bijdrager
    Cas

<p class=”cite”>Vroegah op 17 maart 2020 om 12:48</p>
    Die antieke 5770 eruit gooien, en 1 van onderstaande kaarten kopen!

https://www.macrumors.com/2018/09/24/mojave-2010-2012-mac-pro-metal-graphics-cards/

jaja liefst wel , effe sparen… maar ik heb nog een ander ekaart liggen niet Metal. Maar met de 5770 was de upgrade een feit en lukte.  Maar een clean nog niet en snap ik niet. Ik heb alle vereisten.

Bijdrager
    FloorvN

logisch dan een clean install niet lukt.

de 5770 is niet metal compatible, en niet mojave compatible !
    deze kan kan maximaal werken t/m high sierra..

Bijdrager
    Cas

<p class=”cite”>FloorvN op 17 maart 2020 om 15:35</p>
    logisch dan een clean install niet lukt.

de 5770 is niet metal compatible, en niet mojave compatible !
    deze kan kan maximaal werken t/m high sierra..

FloorVN een upgrade is gelukt ik draai prima met een 5770 op Mojave en heb ik zelfs ook uitgezocht op het internet dat met die kaart het wel lukt door de firmware heen te komen. Ik had eerst een 7970 erin maar die stopt bij de firmware upgrade omdat hij niet metal comp is. De 5770 dus wel (special gekocht daarvoor) want hij ging verder en is mijn High Sierra gelukt. Maar tja ik heb nog geen geld voor een 580 ofzo.

Bijdrager
    Cas

Allen,

Het heeft even geduurd maar jullie hebben toch grotendeels gelijk dat een andere kaart dan de 5770 de 580 beter is. Ik heb een tweede hands kaart maar aangeschaft. Ik heb succesvol eenmaal clean install kunnen doen maar niet zonder slag of stoot. De melding over de GPU en de FileVault is weg bij opstarten Mojave installer.

Ik heb echt nog truuks uit de kast moeten halen ook met de Dosdude1 patcher ging het niet vanzelf.  Ik heb (helaas weet ik het niet exact meer) denk ik een Internet recovery gedaan en toen en SSD disk volume gewiped en een install kunnen doen.

Maar het rare is wel dat hij niet 100% stabiel is, hij knalt er af af en toe uit. Panic scherm. Dit moet ik nog onderzoeken. En ik moet mijn Airport spullen aan de praat krijgen. Die worden niet herkent. (Kext…)

Wordt vervolgt.

Alvast dank allemaal.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.