8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    LsvdR

Macbook pro 13" 2.9 GHz of 15" 2.2 GHz voor video bewerking?

Hee mensen,

ik ben nieuw hier (en weet waarschijnlijk net niks tov jullie), dus daarom hier even een vraagje:

Ik ga een dezer dagen een Macbook pro aanschaffen, maar ben heel erg aan het twijfelen tussen deze twee

– 15″ Pro-2nd i7-2.2Ghz
    – 13″ i7 750GB 2,9 GHz

Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het bewerken van videos en ik heb me laten vertellen dat een grotere grafische kaart (in de 15″?) dan beter is? En hoe zit het precies met de SSD in de 13″? En het zelf laten installeren hiervan?

Toevoeging: ik ben ook aan het nadenken over deze:
    – MacBook Pro 15″, Intel Core i7 Quad 2.4 GHz (MD322) 4GB, 750GB, Intel HD Graphics + AMD HD 6770M 1GB, SuperDrive, Thunderbolt, SDXC card slot
    De prijzen verschillen tussen 1300 en 1600, dus een aanzienlijk verschil.
    Advies is erg nodig!

Wat zouden jullie doen?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    LsvdR

Toevoeging: ik ben ook aan het nadenken over deze:

– MacBook Pro 15″, Intel Core i7 Quad 2.4 GHz (MD322) 4GB, 750GB, Intel HD Graphics + AMD HD 6770M 1GB, SuperDrive, Thunderbolt, SDXC card slot

De prijzen verschillen tussen 1300 en 1600, dus een aanzienlijk verschil.

Advies is erg nodig!

Bijdrager
    Magdaverwey

Deze wil ik juist kwijt omdat ik een groter scherm wil, dat is persoonlijk denk ik, heb de 15″. Ik moet teveel turen.:cool:

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Welkom op dit Apple forum. Ik heb je topictitel aangepast, want een Mac Pro is een desktop computer.;-)
    Ook heb ik je twee berichten samengevoegd. Dat kan je zelf ook doen door naar je avatar te gaan, klikken op het driehoekje en kies voor Bewerk.[/mod]

Inactief
    Anoniem

13″
    – Dual core (2 * 2,9 GHz) als het ware
    – Standaard intel video kaart

15″
    – Quad core (4 * 2,2 of 2,4 ligt eraan welke versie) als het ware
    – AMD HD 6770 of Geforce GT 650M, dit is de grafische kaart. Het is een merkbaar verschil. Zeker vereist bij videobewerking.

Ssd kan je zelf inbouwen of laten inbouwen, is geen probleem. Zie een SSD topic ergens via de zoek functie.

Ik heb zelf een 13″ maar doe niet aan video bewerking.

Bijdrager
    nk22

Op zich, op beiden kan FCP en iLife. Je moet kijken naar aansluitingen (vooral USB 3.0)

Bijdrager
    deSpaanseRente

je gaat je kapot ergeren aan de lage resolutie van de 13 inch.

tuurlijk, je kan hem “op een extern scherm” aansluiten, maar dan zit je altijd vastgekluisterd aan dezelfde plaats en daarvoor hoef je geen laptop te kopen.

Ik zou een 15 inch hi res kopen.

Bijdrager
    Haike

Als je veel aan video bewerking en dergelijke gaat doen is een goed scherm denk ik een van je eerste prioriteiten hoe groter hoe beter denk ik dan. Persoonlijk zou ik dan voor een imac gaan, tenzij je natuurlijk heel veel onderweg bent, dan ben je op een laptop aangewezen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.