13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jasperforapple

Mac Pro 1,1 (2006) El Capitan

Hallo ik ben Jasper

Ik heb sins kort een mac pro met 2 dual 2,0 GHz processor

Ik heb er net os x 10.11 op gekregen omdat ze zeggen dat het machine dat eigenlijk wel kan verdragen maar je moet het gewoon met mods doen (ik veronderstel als je reageert dat je wel weet wat ik bedoel). Maar nu alles gaat goed en wel tot de mac volledig is opgestart in el capitan maar na 30secoden-1minuut valt die uit en herstart hij zich en boot die opnieuw maar aangezien die ee hele tijd uitvalt kan ik hem niet configureren en gebruiken.

Ik vroeg me dus af of hier een oplossing voor is?

Dank bij voorbaat:)

Groetjes

Bijdrager
    janbertwedman

Ik zou Snow Leopard erop zetten, stabiel en goed voor zo’n wat oudere Mac.

Bijdrager
    digilb

Je bedoelt deze: http://www.everymac.com/systems/apple/mac_pro/specs/mac-pro-quad-2.66-specs.html ?
    Maximale Mac OS X versie is inderdaad 10.7
    Wellicht kun je een hogere versie er op zetten met hacks & mods, maar dat raad ik niet aan. Gaat nooit lang goed; in jouw geval maximaal 1 minuut.

Bijdrager
    Jasperforapple

Ja het is hetzelfde model maag dan met 2,0 GHz

Bijdrager
    SunKeeper
    Bijdrager
    eiko

hij kan het alleen draaien als je er een betere videokaart in stopt

Bijdrager
    SunKeeper

O ja goeie.(y)

Welke precieze specs heeft de Mac momenteel?

Bijdrager
    eiko

Heb net de update gedaan, en het loopt prima.

Ik heb de stappen in deze tutorial gedaan

Let er wel op dat als je daarna de update van 11.0 naar 11.3 doet je de laatste stappen met het boot.efi bestand opnieuw moet doen, dus verwijder de partitie met je oude systeem niet!!

Bijdrager
    Jasperforapple

@eiko

Ik heb deze ook geprobeerd… Goed om te horen dat die bij werkt… Maar bij mij valt mijn mac pro na ongeveer 1 tot 2 minuten uit als ik op de el capitan partitie ga:(

Bijdrager
    eiko

Wat voor videokaart heb je er in zitten?

Bijdrager
    SunKeeper
    SunKeeper op 22 februari 2016

Welke precieze specs heeft de Mac momenteel?

Noem dan meteen het hele rijtje op. Weten we ten minste waarover het gaat..

Bijdrager
    Jasperforapple

Dit zijn ee specs van mijn mac pro 1,1:
    -2x 2.0ghz xeon
    -6gb ram
    – nvidea quadro FX 3700

Bijdrager
    SunKeeper

Voor wat ik erover kan vinden werkt die videokaart alleen nog redelijk in OS X Mavericks, maar in El Capitan zal die echt tekort schieten.

Grafisch is er nogal wat aangepast in El Capitan. De videokaart is ook al uit 2007/2008 qua ontwerp, dus ik verwacht echt dat daar het probleem zit.

Verder zal je Mac Pro El Capitan goed moeten kunnen draaien, zeker als je er een SSD in zet. (hoeft geen dure te zijn voor een flinke verbetering boven een harde schijf) i.c.m. 6GB RAM is dat zeker goed werkbaar.

Mijn tip is dus, spaar nog even en zoek een kaart die voldoet, plaats een SSD en je hebt een goede Mac waar je nog wat jaren mee voort kunt.:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.