8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

Mac partitie spontaan verdwenen

Beste Allemaal,

Ik heb een best wel heel groot probleem.
    Namelijk heb ik gister wat zitten werken op mijn macbook, na klaar te zijn zoals gewoonlijk de macbook dichtgeklapt en weg gelegd.

Vanmorgen de macbook er bij gepakt en met openklappen kreeg ik gewoon zoals normaal mijn inlogscherm waar gevraagd word om mijn wachtwoord.
    Na het invoeren van mijn wachtwoord werd mijn wachtwoord geweigerd, dat vond ik heel vreemd.

Daarna nog een keer ingevoerd in de hoop dat ik de eerste keer een typfout had gemaakt, maar nee hoor nog steeds verkeerd.
    Toch even een ander wachtwoord proberen om te kijken of ik niet met een verkeerd wachtwoord in mijn hoofd zat, maar nee ook dit geeft geen resultaat.

Nouja toen maar geprobeerd opnieuw op te starten in de hoop dat dat het op zou lossen.
    Maar tot mijn verbazing start mijn macbook niet meer op, zelfs het apple logo verschijnt niet meer en het scherm blijft “grijs”.
    Toen maar geprobeerd om in veilige modus op te starten maar dit gaf ook geen resultaat.

Nu uiteindelijk opgestart met de option key ingedrukt, tot mijn grote verbazing is heel mijn partitie verdwenen waar osx op stond.
    Verder geen rare dingen gedaan of gemerkt gister, gewoon alles heel normaal gebruikt en hetzelfde gedaan als ik het al jaren doe.

Wie weet of ik het nog terug kan krijgen of hoe ik dit op kan lossen?
    Er stonden nog belangrijke bestanden op, ja ik weet het het is niet slim maar ik draai geen backups.

Kan iemand mij verder helpen?

Bijdrager
    Ricardo95

Ik heb tijdens het opstarten dit teken in beeld:

Als ik probeer via option op te starten en de recovery te openen krijg ik deze melding:

Als ik vervolgens op herstart klik valt alleen de mac uit en gebeurd er verder niks.

Bijdrager
    iMad

Wat heb je een SSD, HDD of Flash Storage?

Bijdrager
    Ricardo95

Ik heb een HDD, mijn windows partitie start tevens nog wel op.

Bijdrager
    iMad

Lijkt erop dat je Mac partitie beschadigd is, nadeel als je die leeg maakt kan je ook niet opstarten van Windows.
    Heb je een back-up van je systeem?

Bijdrager
    Ricardo95

Nee heb ik helaas niet. Probeer nu met allerlei manieren om een bootable usb te maken via de windows partitie met osx er op. Maar helaas lukt me dit met geen mogelijkheid. Is er ergens op osx (op mijn imac?) een installatie bestand terug t te vinden wat ik kan gebruiken?

Bijdrager
    iMad

Als je opstart met Windows, zie je dan je Mac partitie?
    Zie je ook de data op die Mac partitie?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  iMad.

Bijdrager
    Ricardo95

Ik zie hem nog wel staan. Maar als ik hem aanklik vanuit windows krijg ik de melding “E: is not accesible. The disk structure is corrupted and unreadable.”

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.